BBT (BOOMBIT), międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w H1 2024:
- 112,3 mln PLN przychodów ze sprzedaży w H1 2024, w tym:
- w tym 108,4 mln PLN z gier mobilnych i 3,9 mln PLN z projektów blockchain
- 3,9 mln PLN skorygowanego skonsolidowanego zysku netto i 13,0 mln PLN skorygowanej skonsolidowanej EBITDA
- Wpływ zdarzeń jednorazowych na wyniki H1 2024:
(+) 10,1 mln zł z księgowego rozpoznania utraty kontroli nad ADC Games
(-) 4,5 mln zł z odpisów aktualizujących nakłady na prace rozwojowe
- Premiera Dawn of Ages oraz dużej aktualizacji do Hunt Royale - Dark Forest
- 4.8 mln PLN uchwalonej dywidendy (0.35 PLN na akcję), wypłata w 2 transzach
- Naszym głównym celem w ostatnich miesiącach była konsekwentna praca nad przygotowaniem nowych tytułów oraz rozwój dotychczasowych projektów. Planując nasze działania rozwojowe, postawiliśmy na dywersyfikację źródeł przychodów. Obecnie naszym podstawowym ich źródłem jest wydawanie gier na platformy mobilne, głównie na AppStore, Google Play, Nintendo oraz w Web3 (gry blockchain). Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem naszego znaczenia na platformach alternatywnych, takich jak Steam, konsole i Telegram, tak aby docelowo stać się wiodącym wydawcą wieloplatformowym – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A. – W ramach realizowanej przez nas strategii dywersyfikacji pozyskujemy również klientów na nasze narzędzia Business Intelligence oraz Playable Ads. Podpisaliśmy już kilka umów na świadczenie tych usług, a otrzymywany od klientów feedback utwierdza nas w przekonaniu, że dysponujemy unikalnym know-how w tych obszarach, co spotyka się z dużym zainteresowaniem rynku - dodaje Marcin Olejarz.
W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa BoomBit osiągnęła 112,3 mln PLN przychodów, w tym 108,4 mln PLN z gier mobilnych. Wśród najpopularniejszych tytułów znalazły się Hunt Royale (20,1 mln PLN), Darts Club (15,7 mln PLN) oraz Falling Art Ragdoll Simulator (7,1 mln PLN). Przychody z gier Mid-Core wyniosły w analizowanym okresie około 60,3 mln PLN (78,9 mln PLN w H1 2023), a niższe przychody z tego segmentu gier były pochodną ograniczonych wydatków na User Acquisition, głównie w Hunt Royale. Gry z gatunku Hyper-Casual wypracowały około 48,1 mln PLN (48,4 mln PLN w H1 2023). Grupa BoomBit z sukcesem wprowadziła w tym roku na rynek nowe tytuły z tego gatunku takie jak Offroad Runner czy Downhill Race League.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na 2024 rok planowane są premiery około 10 tytułów gier Mid-Core, przygotowywanych wewnętrznie i we współpracy z doświadczonymi zewnętrznymi studiami. Wśród najważniejszych wydanych w tym roku tytułów znajdują się Bowling Club, stworzona przez studio Stratosphere gra Dawn of Ages oraz Car Sales Simulator od Digital Melody. Ponadto, w czerwcu premierę miał Dark Forest, czyli największa w historii aktualizacja do gry Hunt Royale, istotnie zwiększająca kontent i dodająca nowe elementy rozgrywki. We wrześniu na rynku zadebiutował Clash of Destiny, a kolejną znaczącą aktualizację otrzymała gra Dawn of Ages, która od swojej premiery w maju osiąga solidne, powtarzalne wyniki. W planie wydawniczym na dalszą część roku znajdują m.in.: Rest Stop Tycoon, Train King Tycoon i Loot Heroes.
W segmencie projektów blockchain przychody na poziomie 3,8 mln PLN pochodziły ze sprzedaży NFT do gry Hunters on Chain na kwotę 0,5 mln PLN, przychodów z grantu otrzymanego od operatora protokołu Immutable w wysokości 0,8 mln PLN oraz przychodów na kwotę 2,4 mln PLN z grantów otrzymanych od Fundacji NEAR przez PlayEmber. Grupa kontynuuje prace nad projektami opartymi na tej technologii.
W analizowanym okresie wpływ na wyniki miało księgowe rozpoznanie utraty kontroli Grupy BoomBit nad ADC Games. W kolejnych okresach sprawozdawczych ADC, wraz ze swoimi spółkami zależnymi, będzie wyceniana w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Spółki według metody praw własności jako spółka stowarzyszona. Na podstawie dokonanej wyceny wartość godziwa posiadanych przez nas udziałów w ADC Games wyniosła 2,1 mln USD (8,5 mln PLN), a zysk przed opodatkowaniem z tego tytułu wyniósł 10,1 mln PLN. W rachunku wyników został on częściowo skompensowany innym zdarzeniem o charakterze jednorazowym, tj. odpisami z tytułu utraty wartości nakładów na prace rozwojowe w łącznej kwocie 4,2 mln PLN. Po wyeliminowaniu wpływu wszystkich tych zdarzeń skonsolidowana skorygowana EBITDA Grupy BoomBit wyniosła w pierwszym półroczu 2024 r. 13,0 mln PLN, a skorygowany skonsolidowany wynik netto ukształtował się na poziomie 3,9 mln PLN.
W samym Q2 2024 Grupa miała 12,1 mln PLN EBITDA (6.2 mln PLN skorygowanej EBITDA) i 6,3 mln zysku (1.4 mln PLN skorygowanego). W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 6,5 mln PLN skorygowanej EBITDA i 2,5 mln PLN skorygowanego zysku netto. Segment blockchain miał -0,3 mln PLN skorygowanej EBITDA oraz -1,0 mln PLN straty netto.
W czerwcu 2024 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało o wypłacie dywidendy z części wypracowanego zysku netto za 2023 roku. Łączna wartość dywidendy wyniosła 4,8 mln PLN to jest 0,35 PLN na jedną akcję.