Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Carbon Studio: Spadek przychodów ma związek z opóźnieniami w realizacji kluczowych etapów projektów

Udostępnij

Po połączeniu ze spółką zależną – Iron VR – notowany na NewConnect Carbon Studio, niezależny producent gier w technologii wirtualnej rzeczywistości, rozwija jeden silny brand skupiający kompetencje tworzenia gier i aplikacji VR. W ostatnich miesiącach spółka oddała w ręce graczy szereg nowości i aktualizacji do istniejących tytułów oraz wydała nową grę – Hunt Together, która została wysoko oceniona przez graczy. Obecnie zespół pracuje nad pierwszoosobowym shooter-em osadzonym w klimacie western fantasy – Projektem EI. Gra tworzona jest na wszystkie główne platformy VR/XR. Jej produkcja powinna zakończyć się w 2025 roku.  

- Aktualnie jesteśmy na etapie tworzenia Vertical Slice, która ma na celu uzyskanie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu nowego tytułu, prezentującego kluczowe mechaniki gry, jej stylistykę oraz interfejs użytkownika. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.  

 Aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku gier VR, Carbon Studio w dalszy ciągu przeprowadzało szereg działań w celu optymalizacji kosztów operacyjnych. Kompleksowa analiza zaowocowała m.in. znacznymi redukcjami, co – w ocenie Zarządu spółki – będzie miało istotny wpływ na rentowność w przyszłości. Pierwsze efekty są widoczne w kosztach wynagrodzeń oraz pozostałych kosztach prowadzenia działalności gospodarczej.  

Kluczowym wydarzeniem minionego kwartału było zakończenie procesu połączenia Carbon Studio z jej spółką zależną Iron VR. 

- Już teraz zauważamy pozytywne skutki połączenia obu spółek poprzez lepsze wykorzystanie zasobów, eliminację duplikacji i osiągnięcie synergii kosztowej. Integracja w ramach jednego podmiotu powoduje optymalizację kosztów operacyjnych w skali całej organizacji. Efekty połączenia będą jeszcze bardziej widoczne w następnych kwartałach. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.  

W drugim kwartale br. Carbon Studio wypracowało ponad 640 tys. zł przychodów ze sprzedaży, w porównaniu do 1,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak podaje Zarząd spółki – spadek przychodów w raportowanym okresie ma związek z opóźnieniami w realizacji kluczowych etapów projektów, które są współfinansowane we współpracy z partnerami biznesowymi.  

- Niejednokrotnie musimy wpisywać się w korzystny harmonogram naszych partnerów, dlatego terminy nie zawsze są takie jakbyśmy oczekiwali. Liczymy jednak, że prace w najbliższym czasie przyspieszą, co powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki kolejnych kwartałów – dodaje Błażej Szaflik. – Biorąc pod uwagę bieżące przychody ze sprzedaży naszych wydanych już tytułów, warto podkreślić, że utrzymały się na stabilnym poziomie, głównie dzięki sprzedaży gier z serii The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar - Tempestfall, dostępnych na platformach Meta Quest, PC VR oraz PS VR2, a także grze Crimen - Mercenary Tales, Mindset oraz Hunt Together na platformach Steam oraz Meta Quest

Spółka podkreśla rosnące zainteresowanie The Wizards – Dark Times. To m.in. efekt aktualizacji Brotherhood.  

Carbon Studio duże nadzieje wiąże także z dalszym rozwojem gry Hunt Together. Tytuł zadebiutował na platformie Meta Quest pod koniec stycznia br., a z początkiem lutego trafił do sprzedaży w wersji PC VR na platformie Steam oraz w sklepie Meta Store w wersji na gogle Rift.  Gra zbiera świetne opinie graczy, średnia ocena na Meta Quest wynosi prawie 9/10. W drugim kwartale br. opublikowane zostały content update’y, które wprowadziły do gry nową zawartość. W maju rozpoczęto proces certyfikacji Hunt Together oraz Crimen - Mercenary Tales na platformę Sony PS VR2.  

Carbon Studio aktywnie podejmuje działania związane z potencjalnymi kolejnymi partnerstwami biznesowymi. Obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma czołowymi wydawcami, którzy wykazali zainteresowanie najnowszym Projektem El. To pierwszoosobowy shooter osadzony w klimacie western fantasy, tworzony na wszystkie główne platformy VR/XR. Projekt realizowany jest we współpracy ze strategicznym partnerem Meta Platforms Technologies, LLC. 

- Pomimo wyzwań związanych ze słabszymi wynikami w drugim kwartale oraz w całym pierwszym półroczu z nadzieją patrzymy w przyszłość. Liczymy, że rozwój technologii VR i XR, jak również zaangażowanie w tworzenie innowacyjnych produktów, przyniesie spółce wymierne rezultaty w kolejnych okresach. Planujemy dalsze inwestycje w nowe projekty i technologie, które pozwolą nam utrzymać mocną, konkurencyjną pozycję na rynku oraz zapewnią stabilny wzrost w długoterminowej perspektywie – dodaje Aleksander Caban. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus