Notowana na rynku NewConnect spółka E-Shopping Group w I półroczu 2024 roku zwiększyła przychody netto ze sprzedaży do 1,5 mln zł (vs 0,2 mln zł w analogicznym okresie 2023 r.), co daje 6-krotny wzrost rr. Jednocześnie spółka, będąca właścicielem 7 sklepów internetowych oraz marki własnej Bentivolio, w samym II kwartale br. osiągnęła niemal 0,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co dało ponad 4-krotnie wyższy wynik względem przychodów wypracowanych w II kwartale 2023 r.
- ESG (ESHOPPING) sukcesywnie zwiększa przychody ze sprzedaży oraz portfel klientów, co wygląda bardzo obiecująco. Planujemy kontynuować szybkie tempo rozwoju naszych sklepów internetowych oraz marki własnej Bentivolio, przy której uzyskujemy średnią marżę na poziomie 70%. Jesteśmy także w trakcie negocjacji kluczowych umów, które umożliwią nam jeszcze dynamiczniejszy wzrost przychodów w drugiej połowie bieżącego roku. Dodatkowo, prowadzimy rozmowy z inwestorem, który wspiera realizację naszych ambitnych celów. Na horyzoncie znajdują się również plany dotyczące ekspansji w nowe obszary działalności. – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu w E-Shopping Group.
Na koniec raportowanego okresu spółka zwiększyła kapitał własne do 0,49 mln zł (wobec 0,16 mln zł na koniec czerwca 2023 r.) i zanotowała wzrost aktywów do 1,11 mln zł (vs 0,69 mln zł na koniec I półrocza ub.r.).
Pomimo ww. wzrostu przychodów, w II kwartale 2024 nie uniknięto straty wynoszącej 0,15 mln zł, która była porównywalna do straty z II kwartału 2023 r. – Naszym celem jest uzyskanie rentowności oraz zwiększenie wyników sprzedażowych w następnych okresach rozliczeniowych. Jesteśmy przekonani, że nasze obecne działania znajdą pozytywne odzwierciedlenie w wynikach za kolejne kwartały – mówi Dariusz Wais, Przewodniczący Rady Nadzorczej w E-Shopping Group SA.
E-Shopping Group jest obecna na rynku polskim oraz rozwija się na arenie międzynarodowej, oferując produkty sprzedawane w elastycznym modelu dropshippingowym. Spółka prowadzi sprzedaż w Czechach oraz na Słowacji, a niebawem pojawi się także na rynkach w Rumunii oraz na Bliskim Wschodzie. Jej długoterminowym celem jest budowanie multibrandowego hubu w segmencie globalnej sprzedaży internetowej przy jednoczesnym rozwijaniu portfela własnych brandów.