Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cloud Technologies przejmuje Nordic Data Resources

Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu
Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu
Udostępnij

Cloud Technologies, jeden z największych na świecie dostawców danych do targetowania reklamy internetowej, nabywa 100% udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources (NDR), współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju CLD (CLOUD) na lata 2023 - 2025, która ma na celu dalsze zwiększanie przychodów ze sprzedaży danych.

- Wzrost sprzedaży danych na rynkach globalnych to jeden z kluczowych elementów naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy. Rozwijamy się przede wszystkim w sposób organiczny, ale dzięki akwizycjom możemy jeszcze szybciej rozbudowywać sieć dystrybucji danych. Spółka NDR posiada atrakcyjne z naszego punktu widzenia globalne kontrakty, a jej akwizycja stanowi naturalny krok na drodze do umocnienia rynkowej pozycji Cloud Technologies - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. – Wierzymy, że wykorzystując nasze dane i globalną sieć dystrybucji, jaką posiada NDR, uzyskamy efekt biznesowej synergii, która przyczyni się do dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży danych – podkreśla prezes Prajsnar.

Notowana na GPW Cloud Technologies zawarła dziś umowę nabycia udziałów, na mocy której nabyła 100% udziałów w firmie Nordic Data Resources. NDR to firma technologiczna z branży marketingu internetowego, która powstała w 2015 r. i dotychczas działała głównie na rynkach nordyckich (Dania, Finlandia, Norwegia i Szwecja), ale posiada dostęp do globalnej sieci dystrybucji danych. Kwota nabycia nordyckiej spółki wyniosła 19,1 mln NOK (ok. 1,6 mln EUR) i została zapłacona gotówką w dniu transakcji. Cena mieści się w przedziale wyceny ustalonej przez zewnętrzny, profesjonalny podmiot.

- Jako NDR działamy na dynamicznie rozwijającym się rynku reklamy internetowej od blisko dekady. W tym czasie nawiązaliśmy partnerstwa z globalnymi dystrybutorami danych, co pozwala na szybkie skalowanie naszego biznesu. Bardzo się cieszę z transakcji zawartej z jednym z największych dostawców danych na świecie, jakim jest Cloud Technologies, gdyż dostęp do wysokiej jakości danych o globalnym zasięgu, pozwoli nam istotnie przyspieszyć tempo naszego rozwoju. Dzięki wzbogaceniu naszych danych, znacząco poszerzymy skalę działalności na rynku globalnym - komentuje Göran Eklöf, współzałożyciel NDR, który będzie pełnił funkcję CEO spółki.

W 2023 r. spółka NDR wygenerowała 5,2 mln NOK (1,9 mln PLN) przychodów oraz 107 tys. NOK (37 tys. PLN) zysku netto.

W 2023 roku Cloud Technologies osiągnęła najlepsze w historii wyniki sprzedaży danych. Mimo coraz wyższej bazy (38,5 mln PLN w 2022 r.) roczne przychody ze sprzedaży danych wzrosły o 15,8% r./r. (23,5% w walucie bazowej, czyli USD), do 44,6 mln PLN. Natomiast I kwartał 2024 r. był najlepszym pierwszym kwartałem w historii Grupy Cloud Technologies pod względem sprzedaży danych. Przychody ze sprzedaży danych wyniosły 10,7 mln PLN, a w walucie bazowej (USD) wzrosły o 12% r/r.

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023 - 2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025, w tym do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. 

Według prognoz eMarketera globalne wydatki na reklamę online będą rosły w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2027 r., a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74%. eMarketer prognozuje także, że reklamy realizowane w modelu programmatic, które opierają się właśnie na danych, będą stanowić już ponad 90% reklam online w USA w 2024 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus