Notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował w maju br. 8,3 mln zł przychodów, wobec 8,5 mln zł w kwietniu oraz 6,5 mln zł przed rokiem. Pierwsza marża Artifex Mundi (przychody pomniejszone wydatki na marketing) wzrosła w maju o 7% miesiąc do miesiąca oraz o 40% w porównaniu z majem 2023 r.
W minionym miesiącu ART (ARTIFEX) Mundi zainwestował w akwizycję graczy dla Unsolved niespełna 3,7 mln zł, wobec 4,2 mln zł w kwietniu br. i 3,2 mln zł w maju 2023 r. Ograniczenie skali wydatków na marketing to konsekwencja obserwowanego od połowy kwietnia br. wzrostu rynkowych stawek reklamowych. Niższa intensywność działań marketingowych wpłynęła na poziom przychodów z komercjalizacji Unsolved, flagowego produktu spółki. Przy niższych o 15% (mdm.) średnich dziennych nakładach na akwizycję graczy, średnie dzienne przychody Unsolved zmniejszyły się o 6%, do 245 tys. zł.
- Niezależnie od pozostającej poza naszym wpływem sytuacji na rynku reklamowym konsekwentnie realizujemy plan rozwoju Unsolved, zakładający m.in. zwiększenie, w 2024 r. LTV gry o kilkadziesiąt procent. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do kolejnych miesięcy, mimo bardziej wymagającego dla reklamodawców okresu
– komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.