Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Carbon Studio optymalizuje strukturę kosztową , "liczymy, że nasze działania znajdą odbicie w poprawie wyników w III kw."

Błażej Szaflik, Prezes Zarządu Carbon Studio
Błażej Szaflik, Prezes Zarządu Carbon Studio
Udostępnij

Grupa Carbon Studio, producent i deweloper gier z obszaru wirtualnej rzeczywistości, który w kwietniu br. połączył się ze spółką Iron VR, zanotował w I kwartale 2024 r. prawie 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto. Spółka kontynuuje wsparcie dla swoich gier oraz pracuje nad nowymi tytułami – najnowszy “Projekt EL”, ma być kolejnym krokiem w eksploracji innowacyjnych rozwiązań w VR. Carbon Studio mocniej angażuje się także w wykorzystanie technologii AI w branży gier wideo.

- Wraz z początkiem roku zakończyliśmy kluczowe projekty badawczo-rozwojowe, których realizacja przełożyła się na znaczący wzrost kosztów amortyzacji. Na słabsze r/r wyniki za pierwszy kwartał wpłynęły koszty związane z działalnością Iron VR, m.in. przejęcie długu tej spółki, który całkowicie spłaciliśmy 8 stycznia br. Utrzymujemy dyscyplinę kosztową, zredukowaliśmy koszty wynagrodzeń, eliminując zduplikowane stanowiska pracy i konsekwentnie dążymy do osiągnięcia synergii kosztowej. Liczymy, że nasze obecne działania znajdą odbicie w poprawie wyników w III kw. i kolejnych okresach rozliczeniowych – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu CRB (CARBONSTU)

W okresie od stycznia do marca 2024 r. Spółka utrzymała stabilne przychody ze sprzedaży cieszących się niesłabnącą popularnością tytułów – The Wizards i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, ale także nowych produkcji Carbon Studio dobrze ocenia również zainteresowanie grą Hunt Together, która miała niedawno premierę na platformie Meta Quest, a także debiut The Wizards – Dark Times: Brotherhood na PlayStation VR2.  Warto dodać, że sumarycznie sprzedaż tytułów spółki zwiększyła się o ponad 100 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2023 roku, co przekłada się na zwiększenie przychodów z samej sprzedaży gier na wszystkich platformach o ponad 70% k/k.

W wyniku fuzji z Iron VR, portfolio Carbon Studio wzbogaciło się o nowe, niezapowiadane dotąd produkcje oraz prototypy VR-owych gier, w których Zarząd dostrzega duży potencjał rozwojowy. 

- Połączenie naszych dwóch brandów miało na celu lepsze wykorzystanie zasobów i osiągnięcie synergii kosztowej. Oczekujemy, że pozytywne efekty tego połączenia będą widoczne w wynikach kolejnych kwartałów. Warto podkreślić, że akcjonariusze Carbon Studio zyskali dostęp do jeszcze większej liczby perspektywicznych tytułów z dotychczasowego portfolio Iron VR. Z kolei akcjonariusze Iron VR otrzymali akcje spółki notowanej na GPW, bez konieczności długotrwałego oczekiwania na jej upublicznienie. Fuzja spółek pozwoli nam zoptymalizować koszty i w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszym zespole, a w perspektywie długoterminowej umożliwi sukcesywne zwiększanie wartości Grupy dla pracowników i inwestorów – podsumowuje Błażej Szaflik. 

W marcu 2023 r. Carbon Studio rozpoczęło współpracę z globalnym wydawcą – Kepler Interactive, obejmującą przeniesienie jednego z tytułów do świata VR.  Prace nad projektem powinny zakończyć się w najbliższych miesiącach. Spółka nawiązała także partnerstwo z Vertigo Games, cenionym wydawcą i deweloperem wchodzącym w skład globalnej grupy PLAION. Zdaniem Carbon Studio współpraca związana tytułem The Wizards – Dark Times pozwoli zwiększyć skalowalność oraz rozszerzyć społeczność skupioną wokół gry cenionej przez wielbicieli ekscytujących przygód w świecie rozszerzonej rzeczywistości. O planach dotyczących rozwoju marki The Wizards spółka zamierza komunikować w najbliższym czasie w osobnych komunikatach, a także przy zapowiadanej aktualizacji strategii, która nastąpi w najbliższym czasie.

Carbon Studio kontynuuje wsparcie dla istniejących już gier: regularnie wydaje aktualizacje oraz rozszerzenia, jednocześnie rozwija prace nad Projektem EL. Gra, której zakończenie produkcji jest przewidziane na koniec 2025 r., ma być kolejnym krokiem w stronę zastosowania innowacyjnych rozwiązań z obszaru rozszerzonej rzeczywistości.  

Spółka sięga także po nowatorskie możliwości otwierające się wraz z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w gamingu. 

- Jesteśmy przekonani, że technologia AI może znacząco poprawić interaktywność NPC (non-player character), umożliwić proceduralne generowanie treści, personalizację doświadczeń gracza oraz udoskonalić grafikę i animację. AI daje niesamowity potencjał do zrewolucjonizowania sposobu tworzenia gier oraz korzystania z nich przez graczy, dlatego z pewnością chcemy być aktywną częścią tej zmiany, a w konsekwencji także jej beneficjentem – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Studio nie tylko korzysta z istniejących rozwiązań, ale także wdraża własne, które mogą zostać przekształcone w produkty dostępne dla innych deweloperów. Przykładem tego jest zakończony pod koniec zeszłego roku projekt GAMEINN. Spółka pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami wspierającymi produkcję gier z pomocą algorytmów sztucznej inteligencji.

Carbon Studio podtrzymuje plany przejścia z NewConnect na Główny Rynek GPW w Warszawie. Spółka zamierza złożyć prospekt emisyjny do KNF jeszcze w 2024 roku. Jednocześnie Grupa przygotowuje się do aktualizacji strategii rozwoju, której szczegóły zostaną ogłoszone wkrótce. Jeszcze w maju planowany jest  webinar, podczas którego Zarząd przedstawi nadchodzące plany i odpowie na pytania akcjonariuszy. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus