Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

[wideo] Zapis konferencji Fabrity Holding podsumowującej 2023 r.

Udostępnij

Grupa FAB (FABRITY) ma za sobą wyjątkowy rok, w którym po rocznym procesie przeglądu opcji sprzedała spółki segmentu marketingowego i stała się podmiotem o czystym profilu technologicznym, czego podkreśleniem była zmiana nazwy spółki holdingowej z K2 Holding. Rok 2023 był również czasem uchwalenia wysokiej dywidendy (6 zł na akcję), udanego startu nowej odsłony chatbotaPerfectBot (GPT) i prowadzenia procesu przejęcia Panda Group, sfinalizowanego w lutym bieżącego roku.

 Wypracowaliśmy również drugi co do wielkości w naszej historii zysk, a nasza główna spółka, czyli software houseFabrity, zanotowała doskonałe wyniki z 32-procentowym wzrostem przychodów operacyjnych – wskazał Artur Piątek, Wiceprezes Fabrity Holding S.A.

Skonsolidowany zysk netto za rok 2023 to ponad 14 mln zł. Wynik operacyjny wzrósł o 29% rdr, do 6,4 mln zł, przychody operacyjne o 34%, do ponad 62 mln zł, a przychody ze sprzedaży usług o 29% rdr, zbliżając się do 69 mln zł.

– Jesteśmy świadomi wyzwań na rok 2024. Nawet pomimo gorszego sentymentu w branży IT zależy nam na utrzymaniu długoterminowej dynamiki wzrostu biznesu software, na utrzymaniu dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów i dwucyfrowej rentowności EBITDA. W 2023 roku utrzymaliśmy wszystkich ważnych klientów, a łączny backlog ze stałych klientów wykonaliśmy na 105% planu. Pozyskaliśmy też nowych klientów – wskazał Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A. oraz spółki-córki Fabrity.

Kompetencje Fabrity poszerzyły się o rozwiązania e-commerce wraz z zakupem pakietu kontrolnego Panda Group. To pierwsza transakcja M&A, w której Grupa Fabrity była po stronie kupującej. Pierwsza, ale nie ostatnia.

– Poszukujemy możliwości inwestycyjnych w Polsce i za granicą. Mamy swoje założenia, ale to procesy nieprzewidywalne, mocno zależą od drugiej strony. W ubiegłym roku nauczyliśmy się robić to bardzo systematycznie i efektywnie. Wiemy, co możemy zaoferować firmom, jakie są nasze możliwości, oczekiwania, a także jakie są oczekiwania inwestorów. Zaczęliśmy od relatywnie małej spółki przejmowanej, ale systematycznie zamierzamy zwiększać skalę. Natomiast dla nas najważniejsze jest, aby były to inwestycje pozwalające na uzyskiwanie synergii, aby zarówno w przejmowanej spółce, jak i biznesie Fabrity doszło do przyspieszenia wzrostu – powiedział Prezes Burczyński.

Fabrity planuje kontynuować działania związane z aktywnością akwizycyjną. Spółka jest zainteresowana podmiotami z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą poszerzyć kompetencje biznesowe i technologiczne lub rozszerzyć bazę klientów, rozszerzyć obecność geograficzną.

Grupa Fabrity zamierza w dalszym ciągu rozwijać platformę low-code’owąFastive oraz chatbotaPerfectBot, który może pochwalić się rozpoznawalnymi globalnie klientami, jak sklep najpopularniejszego youtubera świata (MrBeast) czy sklep marki kosmetycznej BradaPitta.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus