O 30 proc. rok do roku wzrosły w 1 kw. powtarzalne przychody (MRR) Brand24 i wyniosły 622 tys. USD. W marcu technologiczna firma zaliczyła najwyższą miesięczną sprzedaż w historii.
Giełdowy B24 (BRAND24) – dostarczający firmom na całym świecie narzędzia i usługi do monitorowania mediów – mimo wysokiej bazy odnotował kolejny mocny wzrost MRR w pierwszym kwartale tego roku. Powtarzalne przychody wyniosły w tym okresie ponad 620 tys. USD (+30% r/r), czyli ok. 2,5 mln zł. Ten silny trend wzrostowy trwa już 9 kwartałów
W pierwszym kwartale podobną dynamikę wzrostu miało całkowite ARPU (średni przychód na klienta) i osiągnęło kwotę 159 USD (633 zł). ARPU na nowych klientach wzrosło o 32 proc. rok do roku i wyniosło w 1 kw. 192 USD (768 zł).
- Warto zauważyć, że kluczowe wskaźniki operacyjne zachowują dużą dynamikę mimo, że te wzrosty trwają już ponad 2 lata. W ciągu trzech lat podwoiliśmy zarówno ARPU, jak i MRR i dalej rośniemy. W marcu 2024 r. pobiliśmy kolejnych rekord sprzedaży, pozyskując nowych klientów wartych ponad 50 tys. USD - mówi Michał Sadowski, prezes Brand24.
- Nasza strategia polegająca na rozbudowie funkcji premium (takżę w oparciu o AI) i przyciąganiu firm gotowych zapłacić więcej za wysoką jakość sprawdza się bardzo dobrze. W styczniu udostępniliśmy wersję beta asystenta AI – na razie w formie testu na dla wybranych klientów. Asystent korzysta zarówno z naszej wewnętrznej bazy, jak i zasobów internetu. Docelowo będzie wiedział zasadniczo wszystko o wizerunku wszystkich brandów, o jakie go zapytamy. Zanalizuje dane, wyciągnie podstawowe wnioski, skonstruuje rekomendacje, a następnie zwizualizuje swoją pracę w postaci wykresów i grafik - zapowiada Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.