Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BM Banku Millennium: Amica – komentarz po konferencji dotyczącej wyników za 4Q23

Udostępnij

Wyniki spółki AMC (AMICA) za 4Q’23 są kontynuacją negatywnych trendów z wcześniejszych okresów. Przychody spadły szósty kwartał z rzędu, tym razem o 23,1% r/r. Na poziomie zysku operacyjnego, za sprawą ograniczenie kosztów o 26,0% spadek był mniejszy, bo o 2,2% r/r. Nie udało się jednak uniknąć straty netto w wysokości 2,1 mln PLN. Strata netto pojawia się również w skali całego roku i jest to już drugi rok z rzędu na minusie.

Najistotniejsze informacje, które pojawiły się na konferencji wynikowej:

  • w 1Q’24 Amica nadal nie widzi odrodzenia popytu, co oznacza prawdopodobnie analogiczne dynamiki sprzedaży co w 4Q’23,
  • spośród rynków, kluczowych dla Amiki najmniejsze spadki odnotowano w Niemczech,
  • produkcja we własnej fabryce prowadzona jest na 2 zmiany, zamiast 3,
  • wolumen własnej produkcji w 2023 roku wyniósł poniżej 1,1 mln szt. wszystkich rodzajów sprzętu AGD, wobec ok. 1,5 mln szt. w 2021 r.,
  • zarząd spodziewa się stabilnego poziomu ogółu kosztów w 2024 r. vs. poziom z 2023 r. oraz zakłada utrzymanie cen produktów na niezmienionym poziomie,
  • wzrost wynagrodzeń prawdopodobnie wyniesie w 2024 roku 6 – 8%,
  • sprzedaż w Rosji ograniczona została o ponad 50%, ale pod koniec roku nadal stanowiła blisko 5% całości przychodów, przy czym kontynuowane jest wychodzenie z tego rynku,
  • podwyższony poziom podatku wynika z niskiego wykorzystania mocy produkcyjnej prowadzonej w SSE,
  • w miejsce Rosji spółka uwagę skierowała na Kazachstan i inne kraje Azji Środkowej, przy czym zastrzega, że jej zdaniem nie dochodzi do reeksportu do Rosji z tych krajów,
  • wzrost cen frachtu będzie zauważalny dla Amiki w 2Q’24, kiedy sprzedawane będą towary zamówione już po zwiększeniu kosztów transportu. Spółka dodaje, że nie na wszystkich rynkach wpływ ten będzie widoczny na marżach,
  • wydatki inwestycyjne mają wynieść w 2024 roku około 60 mln PLN.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus