MAK (MAKARONPL) szacują zysk netto wygenerowany w 2023 r. na 24,5 mln zł przy przychodach w wysokości 354,8 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 328,9 mln zł i 24,5 mln zł. EBITDA spółki miałą w ubiegłym roku wzrosnąć o 36,3% r/r do 57,8 mln zł.
"(...) w połowie roku nastąpiła formalna inkorporacja spółki zależnej SAS Sp. z o.o., co ujawniło jeszcze bardziej efekty synergii. Spółka generowała też sprzedaż powyżej zakładanych planów w segmencie dań gotowych oraz makaronów w systemach in-out. Pozostałe segmenty produktowe również cechowały się większą dynamiką sprzedaży rok/rok. W ramach programu zwiększania efektywności operacyjnej Spółka realizowała inicjatywy w zakresie optymalizacji kosztów funkcjonowania poprzez wdrożenie systemów cyfrowych w planowanie i rozliczanie produkcji i wykorzystanie parku maszynowego" - wyjaśniono w komunikacie
Zarząd spółki widzi jednocześnie zagrożenia wobec bieżącego roku wynikające z narastającej presji cenowej i tzw. wojny handlowej na marże, co jak ocenia może wpłynąć na sytuację producentów.
"Spółka będzie kontynuowała wewnętrzne działania zwiększające efektywność kosztową. Główny nacisk będzie ukierunkowany na procesy automatyzacji i robotyzacji produkcji, poprzez realizacje projektów inwestycyjnych zarówno w obszarze makaronów jak i dań gotowych" - dodano
Zaznaczono, że celem spółki jest wzmocnienie swojej pozycji we wszystkich obszarach działalności poprzez wzrost organiczny jak również potencjalne możliwe projekty akwizycyjne.