LVC (LIVECHAT) odnotował 9,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. r. fin. 2016/2017 wobec 6,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 12,17 mln zł wobec 8,18 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,97 mln zł w II kw. 2016/2017 wobec 12,44 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2016/2017 spółka miała 18,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 12,71 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 34,55 mln zł w porównaniu z 23,68 mln zł rok wcześniej.
Spółka tłumaczy, że dynamiczny rozwój to zasługa zarówno szybko rosnącej bazy klientów, jak też bardzo efektywnego modelu biznesowego i utrzymywania dyscypliny kosztowej. Wśród nowych klientów spółki znalazły się m.in.: Sony Mobile, telewizja CBS, Stripe, czy Hulu, podano w komunikacie.
"Dynamicznie zwiększamy naszą bazę klientów, jeszcze szybciej rosną nasze przychody, a jeszcze szybciej - zyski. To możliwe dzięki sprawności naszego zespołu, organizacji i wykorzystaniu możliwości jakie daje model Software as a Service" - powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
W I połowie 2016/17 r. rentowność netto spółki wzrosła do 54,5% wobec 53,7% rok wcześniej. Rentowność operacyjna wzrosła do 67,8% wobec 66,6% przed rokiem. Rentowność sprzedaży brutto wyniosła 83,2% wobec 84,9% przed rokiem.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2016/2017 wyniósł 18,74 mln zł wobec 12,62 mln zł zysku rok wcześniej.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.