Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Akcjonariusze Orbisu zgodzili się na zbycie hoteli Mercure Opole za 10,5 mln zł

Udostępnij

Akcjonariusze ORB (ORBIS) wyrazili zgodę na sprzedaż hotelu Mercure Opole za 10,5 mln zł netto, wynika z uchwał podjętych na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu.

"Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Orbis S.A. wyraża zgodę na sprzedaż za całkowitą cenę netto 10 500 000 zł, zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci hotelu 'Mercure Opole' położonego przy Alei Krakowskiej 57-59 w Opolu, działającego jako oddział pod firmą 'Orbis' S.A. Oddział Hotel 'Mercure Opole' w Opolu. Transakcja sprzedaży obejmie wszystkie składniki majątku (w tym nieruchomości oraz mienie ruchome) przynależne do hotelu i prowadzonej przez hotel działalności, w tym w szczególności prawo użytkowania wieczystego nieruchomości [..], a także prawa własności posadowionych na powyższych gruntach budynków i innych urządzeń stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności" – czytamy w uchwale.

We wcześniej udostępnionym uzasadnieniu do projektu uchwały podano, że obiekt przynosi coraz mniej satysfakcjonujące wyniki finansowe i wymagałby poniesienia znaczących nakładów inwestycyjnych, co nie jest zgodne z planami rozwoju własnych inwestycji Orbisu, skierowanych w Polsce na 8 największych aglomeracji. W efekcie w toku negocjacji wybrano najkorzystniejszą ofertę i zawarto przedwstępną umowę sprzedaży.

Orbis zawarł wcześniej z nabywcą umowę franszyzy, w efekcie czego hotel nadal będzie działał pod marką "Mercure".

Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus