Zgodnie z przedstawionymi wstępnymi danymi, KPL (KINOPOL) zakończyła 2023 r. z zyskiem netto w wysokości 51 875 tys. zł oraz 294 205 tys. zł przychodów z umów z klientami. Rok wcześniej było to odpowiednio 47 666 tys. zł i 284 819 tys. zł.
Spółka szacuje, że zysk na działalności operacyjnej wzrósł w minionym roku o 9% r/r do 66 508 tys. zł.
"Powyższe rezultaty są przede wszystkim efektem wzrostu wyniku finansowego segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. Wpływ na wynik Grupy mają także większe przychody w segmencie Produkcja kanałów TV, które wynikają przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+." - dodano w komunikacie
Na poziomie jednostkowym Kino Polska TV S.A. miała w 2023 r. wypracować 222 396 tys. zł przychodów (+5% r/r), 26 688 tys. zł zysku z działalności operacyjnej (+83% r/r) oraz 36 823 tys. zł zysku netto (+82% r/r).
"Powyższe rezultaty odzwierciedlają wyższą rentowność większości segmentów działalności Spółki w porównaniu z 2022 r. Największy wzrost wyniku jest widoczny w segmencie Zoom TV (w omawianym okresie Emitent nie zanotował tak istotnego wzrostu kosztów kontentu, jak miało to miejsce w 2022 r.). Wpływ na wynik Spółki mają także większe przychody w segmencie Produkcja kanałów TV, które wynikają przede wszystkim z rozpoczęcia prac nad produkcją kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+. Dodatkowo, w analizowanym czasie Spółka zanotowała dodatnie różnice kursowe" - czytamy w komunikacie
Dodano, że wyższy rok do roku zysk netto spółki jest także efektem otrzymania wyższej dywidendy od spółki zależnej - Filmbox Iberia S.L.