Według szacunkowych danych podanych przez zarząd całkowite przychody spółki w 2023 roku wyniosły 27,7 mln zł (+25 proc.), co pozwoliło na wygenerowanie 5 mln zł zysku operacyjnego i 8,2 mln zł EBITDA. O 39-proc. wrosły przychody dolarowe Brand24, które odpowiadają za 80 proc. całego biznesu. To absolutnie rekordowe osiągniecia w historii spółki
B24 (BRAND24) – globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów – podał wybrane szacunkowe wyniki finansowe za miniony rok. Spółka w 2023 roku zwiększyła przychody o jedną czwartą do 27,7 mln zł, jednocześnie znacznie poprawiając rentowność. Dzięki temu jej zysk operacyjny skoczył aż o 60 proc. z 3,4 do 5 mln zł, a wskaźnik EBITDA o 46 proc. z 5,9 mln zł do 8,2 mln zł. Co istotne przychody w dolarze zwiększyły się o 39 proc. rok do roku, a trzeba pamiętać, że spółka skupia się głównie na rynku zagranicznym.
- Ubiegły rok pozwolił nam przekuć rewolucję AI w doskonałe wyniki. Wieloletnie inwestycje we własne rozwiązania AI przynoszą efekty. Nowe funkcje pozwoliły nam na zmianę miksu klientów na korzyść średnich i dużych przedsiębiorstw, bardziej świadomych i wymagających klientów zagranicznych, którzy są w stanie zapłacić więcej - wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. – Zeszły rok to również dziesiątki optymalizacji istniejących procesów, które wdrażała cała załoga. Notujemy lepsze wyniki w każdym dziale. Od produktu, poprzez obsługę klienta, po dział Insights24. Efekty, które prezentujemy to ciężka praca dziesiątek fantastycznych osób, które rozwijają B24 i I24 - dodaje Michał Sadowski, prezes Brand24.
– Wciąż pracujemy nad naszym cennikiem i planami abonamentowymi, bo nieustannie dodajemy nowe funkcje i rozwijamy ofertę. Zakładamy między innymi, że w najbliższym czasie przeważająca część analiz i wniosków będzie dostarczana przez sztuczną inteligencję. Przy bardziej wymagających projektach, realizowanych przez nasz dział analityczny Insights24, nasi ludzie już korzystają ze wsparcia narzędzi AI, a będą z pewnością robić to w coraz większym zakresie – zapowiada Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.