Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Klabater poszukuje partnera strategicznego, finansowego lub wydawcy

Udostępnij

KBT (KLABATER), notowany na NewConnect producent i wydawca gier zdecydował się na przegląd opcji strategicznych. Celem spółki jest znalezienie odpowiedniego partnera – finansowego, strategicznego lub wydawniczego – który wesprze rozwój kluczowych IP: Crossroads Inn 2 oraz Heliborne. Klabater  planuje dalszy rozwój swojego portfolio portingowego o nowe tytuły, a obecny back katalog liczy 35 gier.

–  W obecnym momencie priorytetem dla Klabatera jest rozwój autorskich projektów, ze szczególnym uwzględnieniem Crossroads Inn 2. Zakładamy, że faza produkcji tej gry potrwa jeszcze przynajmniej 12 miesięcy, z zespołem składającym się z 10 doświadczonych specjalistów. Poszukujemy wsparcia, które pomoże nam skutecznie rozwijać projekty oparte o nasze własne IP Crossroads Inn oraz Heliborne – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. –  Liczymy, że znajdziemy partnera, który doceni potencjał naszych autorskich projektów i dołączy do nas w ich dalszym rozwoju. Nasze dotychczasowe sukcesy, wiedza o rynku oraz silne portfolio ponad 35 gier czynią nas atrakcyjnym podmiotem do współpracy. Crossroads Inn i Heliborne to projekty bliskie naszemu sercu, które zdobyły uznanie graczy na całym świecie. Ich sukces komercyjny na różnych platformach potwierdza, że należą one do najbardziej popularnych i rentownych gatunków na Steam i innych platformach gamingowych.  – dodaje Robert Wesołowski. 

Crossroads Inn 2 łączy w sobie elementy strategii ekonomicznej, symulacji życia oraz RPG, oferując graczom szansę na wcielenie się we właściciela średniowiecznej karczmy. Gracze mają za zadanie nie tylko rozbudowę i zarządzanie swoim przybytkiem, ale również dbanie o zadowolenie gości, angażując się w fabularne zadania i kreując legendarny asortyment dań i trunków.

Pierwsza część serii Crossroads Inn okazała się komercyjnym sukcesem, generując od premiery w 2019 roku łączny zysk przekraczający 3,3 mln zł i znajdując niemal 130 tys. nabywców. Ten sukces świadczy o silnej pozycji marki i zainteresowaniu graczy kontynuacją.

– W ciągu lat naszej działalności w branży gier, udało nam się nie tylko zgromadzić cenne doświadczenie w portingu gier, ale także zbudować mocne relacje z zagranicznymi studiami deweloperskimi i wydawcami. Naszą ambicją jest wydawanie od 8 do 10 gier rocznie, które charakteryzują się wysokim potencjałem rynkowym. W roku 2023 udało nam się wydać 8 tytułów, co jest wynikiem, który zamierzamy utrzymać. Działalność Klabatera opiera się na dwóch filarach: portingu obiecujących gier oraz tworzeniu własnych tytułów. Taka strategia nie tylko umożliwia nam ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności, ale także zapewnia stabilność i różnorodność naszego portfolio – podkreśla Robert Wesołowski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus