Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Woodpecker.co zanotował w IV kwartale 2023 r. 6,5 mln zł przychodów i 93 tys. zł zysku netto

Udostępnij

WPR (WOODPCKR), technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w czwartym kwartale 2023 roku osiągnęła przychody w wysokości 6 515 tys. zł, co pozwoliło jej osiągnąć zysk netto na poziomie 93 tys. złotych. W tym czasie spółka postawiła na intensywne prace celem pobudzenia wzrostu MRR poprzez zmiany cennika i dostosowanie go bardziej do potrzeb użytkowników.

W czwartym kwartale 2023 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 6,51 mln zł. Oznacza to spadek o 5,64% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Przełożyło się to na 93 tys. złotych zysku netto. Kontynuowane były działania optymalizujące w obszarze kosztowym, w szczególności związane z zatrudnieniem, co powinno być widoczne w kolejnych kwartałach..

Nowe metryki rozliczeniowe 

W listopadzie 2023 roku, spółka wprowadziła nowy cennik w celu dostosowania swojej oferty do oczekiwań użytkowników. Nowe metryki, takie jak liczba kontaktowanych potencjalnych klientów (contacted prospects), liczba przechowywanych potencjalnych klientów (stored prospects) oraz liczba aktywnych klientów dla agencji (active clients), są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na modele cenowe, które odzwierciedlają rzeczywiste wykorzystanie usług. Z nowych metryk korzystają już wszyscy nowi klienci, którzy rozpoczęli współpracę z Woodpeckerem po 15 listopada 2023 roku.

- Od początku naszej działalności stawialiśmy na dostarczanie wartości klientom, dlatego model płatności oparty na rzeczywistym zużyciu usług idealnie do tego pasuje - mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.

Proces przejścia obecnych klientów na nowy cennik jest przewidziany na pierwszy kwartał tego roku, co oznacza, że pełne efekty wprowadzenia nowej struktury cenowej ukażą się w drugim kwartale 2024 roku, kiedy to cała baza klientów będzie korzystać już z zaktualizowanej oferty.

Woodpecker dobrze przygotowany na zmiany rynkowe

Czwarty kwartał 2023 roku był dla spółki czasem kontynuacji intensywnej pracy organicznej. Zapowiedź wprowadzenia nowych wytycznych przez Google jeszcze bardziej potwierdziło słuszność podjętych działań.

- Nowe zasady Google stanowiły dla nas nie tyle wyzwanie, co potwierdzenie, że obrana przez nas droga aktualizacji cennika oraz dodanie takich funkcjonalności jak m.in. Inbox Rotation były krokiem we właściwym kierunku   - dodaje Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał nowego cennika i spełnienie wytycznych Google, spółka zintensyfikowała swoje działania marketingowe. Pozycjonowanie aplikacji Woodpecker, jako najlepiej zoptymalizowanego narzędzia do cold email, dostosowanego do nadchodzących zmian, dało efekty w postaci bardzo wysokich pozycji w rankingach wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus