Poznańska Panda Group dołącza do FAB (FABRITY), uzupełniając jej kompetencje o usługi i rozwiązania z zakresu e-commerce, oparte przede wszystkim o platformę Adobe Commerce (do niedawna Magento). To firma znana z jakości usług, otrzymująca najwyższe noty i nagrody Clutch.io – Magento Top Developers.
Spółka Fabrity, należąca do Grupy Fabrity Holding, nabyła 51% udziałów w spółce Panda Group od dwóch jej założycieli i menedżerów. Dotychczasowi wspólnicy zachowują łącznie 49% udziałów i będą aktywnie zaangażowani w pracę nad rozwojem spółki, a Szymon Niedziela pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu. Jednocześnie zostanie wzmocniony zespół menedżerski, głównie w obszarze rozwoju biznesu i obsługi klienta, czego wyrazem jest dołączenie do Zarządu Mai Rutkowskiej, dotychczasowej dyrektor w Fabrity.
- Dzięki nabyciu udziałów w Panda Group kompetencje Fabrity poszerzą się o tworzenie i rozwój rozwiązań e-commerce. Z naszej perspektywy inwestycja w Panda Group jest atrakcyjną alternatywą wobec rozwoju tego rodzaju biznesu w sposób organiczny - pozwala nam na szybsze zwiększenie przychodów w specyficznym segmencie usług i uzyskanie dostępu do kompetentnego i doświadczonego zespołu technicznego. Jesteśmy również przekonani, że dzięki wkładowi Fabrity, głównie w zakresie poszerzenia kompetencji sprzedażowych, dostępu do nowych klientów i rynków, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na tempo wzrostu wspólnej inwestycji. Dla inwestorów natomiast oznacza to przyspieszenie wzrostu i budowy wartości Grupy – podkreśla Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Cena nabycia pakietu większościowego w spółce Panda Group to 2,0 mln zł z możliwą wypłatą dodatkowej kwoty w wysokości do 2,1 mln zł pod warunkiem spełnienia określonych celów biznesowych w okresie dwóch lub trzech najbliższych lat (Earn-Out). Obecnie przychody Panda Group kształtują się na poziomie około 6 mln zł rocznie, a założyciele spółki wraz z Fabrity planują znaczące wzrosty w najbliższych latach. Struktura transakcji ma charakter motywacyjny i w odpowiedni sposób została powiązana z osiągnięciem założonych celów biznesowych.
- Finansujemy zakup udziałów Panda Group ze środków własnych spółki Fabrity, dzięki czemu transakcja ta nie wpłynie na procedurę skupu akcji własnych giełdowej spółki Fabrity Holding, na który - zgodnie z podjętą już uchwałą Walnego Zgromadzenia - przeznaczymy 7,7 mln zł. Nie przewidujemy również scenariusza dodatkowego finansowania Panda Group ze strony Grupy Fabrity Holding, gdyż spółka ta posiada wystarczające środki własne – wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Inwestycja w Panda Group to pierwsza tego typu transakcja Grupy Fabrity, która posiada już znaczne doświadczenie transakcyjne z ostatnich lat, ale w roli sprzedającego – w czerwcu 2022 r. zbyła udziały w spółce Oktawave (kupującym była Netia z Grupy Polsat Plus), a we wrześniu 2023 r. w spółkach segmentu marketingowego, K2 Create i K2 Precise (kupującym była Grupa Altavia/Kamikaze). W efekcie tych transakcji Fabrity Holding jest obecnie grupą działającą wyłącznie w segmencie technologicznym - usług i rozwiązań IT.
- Zamierzamy mądrze i odpowiedzialnie inwestować w firmy podobne do nas – dotyczy to zarówno profilu biznesowego, jak również wspólnych wartości i kultury. Umowa inwestycyjna z Panda Grup jest dobrym przykładem tego, jak strategicznie myślimy o akwizycjach – skokowo powiększamy kompetencje i przychody w obszarze, który nie był dotychczas naszą specjalizacją oraz koncentrujemy się na tym, jak dzięki synergiom w Grupie Fabrity możemy wspólnie szybciej rozwijać się i zwiększać przychody. Zachowujemy przy tym również spójność naszego profilu działalności - mówi Prezes Tomasz Burczyński
- Dlatego całość procesu inwestycyjnego trwała tylko kilka miesięcy, a znaczna część tego czasu została poświęcona na wspólne planowanie i odpowiedź na pytanie, czy mamy pomysł na to, jak razem osiągnąć więcej. Dzięki zaangażowaniu założycieli i naszych obecnych partnerów - Szymona Niedzieli i Krzysztofa Ratajczyka, jesteśmy przekonani, że jest to możliwe – dodaje Prezes Burczyński.
Fabrity planuje kontynuować działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań Grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na poszerzenie bazy klientów na wybranych rynkach. Założenia te są spójne z przygotowywaną strategią Fabrity Holding na lata 2024-2026, której prezentacja zaplanowana jest na pierwsze półrocze br.