Krakowska agencja programistyczna zakończyła IV kwartał 2023 r. z przychodem wynoszącym ponad 20,5 mln zł netto, co stanowi wzrost o prawie 21% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk spółki z działalności operacyjnej wyniósł natomiast 2,7 mln zł. Po pominięciu kosztu wyceny programu motywacyjnego oraz rezerwy na premię uznaniową spółka wykazała EBITDA na poziomie ponad 5,9 mln zł. Na koniec 2023 zatrudnienie w SWM (SWMANSION) było niemal o 34% większe niż na koniec 2022.
W ostatnim kwartale podjęliśmy decyzję o utworzeniu rezerwy na wypłatę premii uznaniowej za 2023 rok, w kwocie wynoszącej ponad 2,6 mln zł. Te działania, obok programu motywacyjnego opartego na akcjach czy inwestycji w powierzchnię biurową, w istotny sposób wpływają na stabilność i kontynuację realizacji celów firmy. Między innymi to dzięki temu możemy utrzymać strategiczne założenie wzrostu zespołu między 30 a 40% rocznie, przy jednoczesnym bardzo niskim współczynniku odejść — komentuje Marcin Skotniczny, Prezes zarządu Software Mansion.
Portfolio spółki w IV kwartale 2023 r. było liczniejsze o 5 klientów w porównaniu z kwartałem poprzedzającym, łącznie z zamówieniem typu fixed-price od jednej z największych globalnych firm IT. Jego wartość wynosi około 3.400.000 zł. Na ten moment Software Mansion obsługuje 42 firmy.
Czwarty kwartał był dla nas nieco bardziej intensywny. Od sierpnia ub.r. zaczęliśmy dostawać coraz więcej zapytań ofertowych, co w rezultacie przełożyło się na zawarcie kilku nowych umów. Zmianie uległ również sam profil klientów. Wcześniej pracowaliśmy głównie dla startupów, teraz jednak pojawia się coraz więcej korporacji z dużymi projektami — komentuje Marcin Skotniczny, Prezes zarządu Software Mansion.