AMC (AMICA) celuje w 10-procentowy wzrost przychodów średniorocznie w latach 2017-2018 i podobny wzrost EBITDA w tym czasie, poinformował wiceprezes ds. finansowych Wojciech Kocikowski. Jednocześnie podtrzymał, że spółka powinna zrealizować wcześniejsze zamierzenia wypracowania w całym 2016 r. ok. 2,5 mld zł przychodów i ok. 200 mln zł EBITDA.
"Zakładamy rocznie 10-procentowy wzrost przychodów, co jest bardzo ambitnym celem na te najbliższe 2 lata" - powiedział Kocikowski podczas konferencji prasowej. Według niego, wzrost EBITDA w tym czasie może być na podobnym poziomie.
Przypomniał, że zgodnie ze strategią - przyjętą przed krachem w Rosji - spółka chciała mieć 3,4 mld zł i 300 mln zł EBITDA w 2018 r. "Dziś może być [z realizacją tego celu] bardzo ciężko" - powiedział.
Spółka podtrzymała natomiast swoje zamierzenia na bieżący rok.
"Podtrzymałbym nasze zamierzenia związane z obrotem i EBITDA. Myślę, że są niezagrożone, czyli odpowiednio 2,5 mld zł i 200 mln zł" - powiedział także Kocikowski.
W okresie I-III kw. br. Amica zwiększyła skonsolidowane przychody o 23% r/r do 1 804,9 mln zł, a zysk EBITDA - o 14% r/r do 149,9 mln zł.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 088,67 mln zł w 2015 r.