Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Piotr Prajsnar, Cloud Technologies: Mimo wysokiej bazy wciąż rośniemy w dobrym tempie

Udostępnij

CLD (CLOUD), która dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej zasilając kampanie największych marek na świecie, mimo wysokiej bazy z 2022 r. w październiku zwiększyła sprzedaż danych do kluczowych klientów o 17% r/r. Notowana na GPW spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, której fundamentem jest wzrost organiczny, dzięki czemu utrzymuje wysokie dwucyfrowe wskaźniki wzrostu sprzedaży i rośnie dwukrotnie szybciej niż rynek.

- Szacunkowe wyniki sprzedaży danych do kluczowych klientów za październik potwierdzają, że mimo wysokiej bazy wciąż rośniemy w dobrym tempie i rozwijamy się szybciej niż rynek. Ostatnie miesiące roku w naszej branży to okres wzmożonej aktywności na rynku reklamowym, co sprzyja sprzedaży tych danych. Mając na uwadze powyższe z optymizmem patrzymy w przyszłość i konsekwentnie realizujemy strategię na lata 2023-2025 - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. 

Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. Według prognoz eMarketera globalne wydatki na reklamę online będą rosły co najmniej do 2027 roku w tempie dwucyfrowym, a udział reklamy online w całkowitych wydatkach na reklamy sięgnie 74%. 

Dynamicznie rośnie przy tym udział w reklamie online modelu bazującego na danych, czyli programmatic. W USA - kluczowym dla Cloud Technologies rynku - według prognoz eMarketera wydatki na reklamę programmatic będą w tym roku stanowić 90% wszystkich wydatków reklamowych, a udział  programmatic w rynku reklamy w USA w 2024 roku wzrośnie o 15% r/r. Z kolei z danych z raportu agencji badawczej Grand View Research wynika, że prognozowana wartość światowego rynku AdTech, na którym działa Cloud Technologies, wzrośnie do 2,4 tryliona USD w 2030 roku, co oznacza CAGR na poziomie 13,7% w okresie 2023-2030. 

Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 30 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2022 rok dywidendę w łącznej wysokości 4,6 mln zł, co oznaczało 1 zł dywidendy na akcję. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus