ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), według wstępnych danych szacunkowych wypracował w listopadzie 2023 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 305 mln USD, wobec 275 mln USD w listopadzie 2022 r., co oznacza wzrost o ok. 11%.
Przychody wypracowane w listopadzie 2023 r. były na porównywalnym poziomie z przychodami zrealizowanymi w rekordowym w historii Grupy listopadzie 2021 r. (306 mln USD).
„Wynik tegorocznego listopada uważamy za bardzo dobry. Praktycznie zrównaliśmy naszą sprzedaż z rekordowym listopadem 2021 r. Oznacza to, że nie tylko nasze portfolio produktów jest doskonale dobrane, ale też nasze działania sprzedażowe na poszczególnych rynkach odnoszą zamierzone rezultaty. Dalej rozwijamy nasze portfolio, wzmacniamy sieć sprzedaży m.in. otwierając nowe salony Apple oraz zwiększamy powierzchnie magazynowe w centrach dystrybucyjnych, co jest niezbędne przy rosnącej sprzedaży. Jesteśmy też spokojni o realizację prognozy przychodów na 2023 r. ” – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS.
„Jeśli chodzi o naszą sprzedaż w listopadzie 2023 r., to nie odnotowaliśmy znaczących zmian wśród liderów sprzedaży. Były nimi: Kazachstan, Słowacja, Ukraina oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Polska wciąż radzi sobie świetnie, wypracowując w listopadzie blisko 30-proc. wzrost przychodów rok do roku” – dodał Serhei Kostevitch.