Grupa ALL (AILLERON) poinformowała o podpisaniu umowy z Santander Leasing SA na wdrożenie systemu LiveBank w modelu chmurowym. Umowa umożliwia udostępnienie klientom Santander Leasing zaawansowanej technologicznie platformy LiveBank w modelu SaaS. Dzięki systemowi klienci będą mogli między innymi w dowolnym momencie nawiązać połączenie czatowe z konsultantem firm czy współdzielić dokumenty. W ramach umowy Santander Leasing ma możliwość zwiększenia zapotrzebowania na dodatkową liczbę licencji w tym modelu. Nad procesem świadczenia usługi chmurowej oraz wsparciem w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa oraz regulacjami branżowymi będzie czuwać spółka Operator Chmury Krajowej. Rozpoczęcie prac wdrożeniowych zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2024.
– Będzie to pierwsze wdrożenie LiveBank dla instytucji leasingowej. Ze względu na innowacyjny charakter wdrożenia w tym sektorze, umowa z Santander Leasing ma dla nas strategiczne znaczenie. – powiedział Piotr Piątosa, Wiceprezes Zarządu oraz COO w Ailleron SA. – Z Santander Leasing łączy nas długoletnia współpraca i jest to dla nas tym bardziej znaczące, że Klient poszerza zakres usług o kolejne nasze rozwiązania. To potwierdzenie wysokiej jakości naszych usług i zadowolenia Klienta. Ponadto współpraca z jedną z czołowych firm leasingowych to dla Ailleron duży potencjał referencyjny na rynku usług leasingowych i mamy nadzieję na kolejne umowy w tym obszarze. Jesteśmy z tego niezwykle dumni i motywuje nas to do dalszej intensywnej pracy – dodaje.
Santander Leasing (dawniej BZ WBK Leasing), to wieloletni lider finansowania maszyn i urządzeń, znajduje się w ścisłej czołówce firm leasingowych. Jako uniwersalny leasingodawca oferuje m.in. finansowanie szerokiej gamy środków trwałych klientom z sektora małych i średnich firm oraz klientom korporacyjnym.
– Nasz innowacyjny system będzie stanowił istotne i realne wsparcie dla Santander Leasing w obsłudze jego klientów. Platforma LiveBank to cyfrowe narzędzie do zarządzania sprawami klientów, które umożliwia zdalne komunikowanie się z nimi. Dzięki LiveBank klienci Santander Leasing będą mogli w dowolnym momencie nawiązać połączenie czatowe z konsultantem firmy. Platforma oferuje również możliwość współdzielenia dokumentów i przeglądania historii rozmów, co ułatwia współpracę i wzmacnia relacje z klientami. Mamy już pozytywne efekty wykorzystania LiveBank do sprzedaży kredytów hipotecznych, inwestycji czy obsługi klientów detalicznych oraz biznesowych np. przez ING, i jesteśmy przekonani, że nasz system z równym sukcesem sprawdzi się w branży leasingowej – powiedział Łukasz Byrski, General Manager LiveBank Cloud w Ailleron SA.
LiveBank to cyfrowa platforma komunikacyjna, zaprojektowana w celu zoptymalizowania i zautomatyzowania procesów sprzedaży i obsługi klienta na rynkach finansowych. Umożliwia realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi klienta, pozyskiwanie nowych klientów poprzez procesy biometrycznej wideo-weryfikacji oraz sprzedaż niemal pełnej gamy produktów finansowych bez osobistego kontaktu, przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnie bezpiecznego środowiska.
W realizację umowy będzie zaangażowana również spółka Operator Chmury Krajowej (OChK), której zadaniem będzie świadczenie usługi chmurowej oraz wsparcie w zakresie zapewnienia zgodności wykorzystywanych usług chmurowych z wymogami prawa oraz regulacjami branżowymi, a w szczególności tzw. komunikatu chmurowego UKNF. Dzięki strategicznym partnerstwom zawartym z Google i Microsoft, spółka Operator Chmury Krajowej oferuje zaawansowane wsparcie technologiczne oraz usługi dodane w tym z zakresu cyberbezpieczeństwa, zgodności z regulacjami, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i zaawansowanej analityki danych, gwarantując najwyższy stopień bezpieczeństwa.