Polski producent opakowań dla e-commerce i przemysłu - Mazop Group, od stycznia do września osiągnął przychody na poziomie 30 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. W trzech kwartałach spółka wypracowała narastająco prawie 2,8 mln zł EBITDA oraz ponad 1 mln zł zysku netto. Obecnie Mazop Group SA. koncentruje się na czwartym kwartale, który ze względu na sezonowość charakteryzuje się znaczącym wzrostem wartości zamówień. Spółka spodziewa się poprawy koniunktury w przyszłym roku i utrzymuje plany debiutu na rynku NewConnect.
- Wyzwania rynkowe i gospodarcze z ostatnich lat skłoniły nas do wprowadzenia konkretnych zmian w naszej strategii. Potrafiliśmy sprawnie dostosować się do bieżącej sytuacji, co widać po pierwszych trzech kwartałach. Zanotowaliśmy wzrost przychodów o kilkanaście procent i osiągnęliśmy prawie 2,8 mln zł EBITDA oraz ponad 1 mln zł zysku netto, w porównaniu do ujemnych wartości z ubiegłego roku. Mając na uwadze, że czwarty kwartał jest dla nas kluczowy pod względem przychodów i rentowności, jestem przekonany, że w tym roku znacząco poprawimy nasze wyniki finansowe. – informuje Krzysztof Rusin, prezes zarządu Mazop Group SA.
Spółka spodziewa się również poprawy koniunktury w przyszłym roku, co potwierdzają najnowsze prognozy rynkowe. Analitycy Banku Pekao w najnowszym raporcie podkreślają, że choć krajowi producenci opakowań napotkali na poważne bariery popytowe w 2023 roku, ogólna sytuacja branży jest stabilna. Przyszły rok, zdaniem analityków, przyniesie odbicie koniunktury w tym sektorze dzięki szybszemu wzrostowi gospodarczemu w Polsce oraz innych krajach Unii Europejskiej.
- Analizując dane makroekonomiczne zarówno w Polsce, jak i Europie, spodziewamy się lepszego 2024 roku i zakładamy, że uda nam się po raz kolejny zwiększyć sprzedaż na arenie międzynarodowej. W tym momencie eksport stanowi 45 proc. przychodów spółki, a sprzyjająca tendencja rynkowa pozwoli nam na realizację dalszych planów związanych z ekspansją zagraniczną – mówi prezes Mazop Group SA. - Liczymy również, że wraz z dalszym rozwojem biznesu zrealizujemy nasze plany związane z debiutem na giełdzie. Czekamy jednak na najlepszy możliwy moment, zarówno w interesie spółki, jak też naszych obecnych i przyszłych inwestorów. – dodaje Krzysztof Rusin.
Producent opakowań, w ramach swojej działalności, prowadzi również wewnętrzny startup - Sheep Me, który świadczy usługi fulfillmentowe dla e-commerce. Narastająco za trzy kwartały spółka zależna wypracowała przychody na poziomie 0,65 mln zł, co oznacza wzrost o 80 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Mazop Group SA. dzięki własnym działom projektowym oraz R&D, nieustannie rozwija swoje portfolio produktowe. Z ostatnich rozwiązań można wyróżnić ekologiczne i wytrzymałe opakowania do transportu baterii oraz ładowarek dla samochodów elektrycznych, które już teraz są zamawiane przez kluczowych przedstawicieli branży automotive.