Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W III kwartale 2023 r. Cloud Technologies wypracował 6,1 mln EBIDTA.

Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies
Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies
Udostępnij

Cloud Technologies, jeden z wiodących globalnych dostawców danych, mimo wysokiej bazy z 2022 r. w III kw. br. wypracował wyniki potwierdzające skuteczność przyjętej strategii rozwoju na lata 2023-2025. Wskaźnik EBITDA osiągnął 6,1 mln zł, co oznacza wzrost o 11,1% w ujęciu r./r. W III kw. 2023 r. spółka wygenerowała 13,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 9% r./r. Spółka większość przychodów osiąga w USA, a na wyniki finansowe duży wpływ miało znaczące umocnienie się złotego.

CLD (CLOUD) to dynamicznie rosnąca spółka działająca w segmencie DataTech. Stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Spółka dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej, zasilając kampanie największych marek na całym świecie.  Wysokiej jakości dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych. Wydatki na reklamę online dynamicznie rosną, co generuje rosnący popyt na wysokiej jakości dane o Internautach. Jak wynika z prognoz Insider Intelligence w 2027 roku aż 74% światowych wydatków reklamowych na media marketerzy przeznaczą na reklamę online.

- Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników, chociaż ze względu na duże wahania kursów walutowych interpretacja danych finansowych wymaga większej refleksji, niż zwykle. Przede wszystkim powinniśmy patrzeć na wzrost przychodów ze sprzedaży danych w walucie bazowej, który w dolarze osiągnął ponad 16% r/r. To dobry wynik, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę efekt wysokiej bazy ubiegłego roku oraz ogólne tempo rozwoju rynku reklamy internetowej w tym okresie. Rośnie przy tym rentowność tego segmentu, co potwierdza słuszność przyjętej przez nas strategii rozwoju – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

W III kwartale tego roku Cloud Technologies wypracowało przychody w wysokości 13,4 mln zł i zysk netto w wysokości 4 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,4 mln zł, co oznacza wzrost o 8,2% r./r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 64,2%. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała przychody w wysokości 41,8 mln zł, a EBITDA sięgnęła 19,6 mln zł, co oznacza wzrost o 30,3% r./r. W raportowanym okresie spółka odnotowała dodatnie przepływy operacyjne w wysokości 6,1 mln zł.  

- Na uwagę zasługują w szczególności coraz wyższa marżowość EBITDA kluczowego segmentu sprzedaży danych oraz dalszy wzrost EBITDA. Wyniki wyrażone w złotych nie oddają przy tym realnego, operacyjnego wzrostu sprzedaży danych. Jako spółka działająca globalnie prowadzimy rozliczenia w USD lub EUR, a zaprezentowane w PLN przychody w III kw. uwzględniają bardzo wyraźne umocnienie złotego. Niezależnie od powyższego, w kontekście utrzymujących się od początku roku wzrostów wskaźników oraz sprzyjającego nam rynku,  konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, by w kolejnym kwartale wypracować jak najlepsze wyniki - komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.

Celem strategicznym Cloud Technologies jest dalszy dynamiczny rozwój międzynarodowej sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii rozwoju spółka zamierza przeznaczyć na rozwój do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus