Crossroads Inn – pierwsza autorska produkcja spółki KBT (KLABATER) – w ubiegłym miesiącu świętowała czwarte urodziny. Od dnia premiery łączny zysk ze sprzedaż gry wraz z produktami z tej linii przekroczył 3,3 mln zł. Tytuł znalazł prawie 130 tys. nabywców. Obecnie zespół pracuje nad sequelem projektu, który w wersji Early Access (wczesny dostęp) trafi do sprzedaży w 2024 roku.
- Crossroads Inn to jedna z naszych najważniejszych produkcji. Od pierwszego dnia sprzedaży symulator tawerny wzbudził ogromne zainteresowanie graczy.Na koniec września br. łączne przychody ze sprzedaży produktów z linii CINN, w tym gry, przepustki sezonowej i dodatków, przekroczyły 5 mln zł, a zysk netto wyniósł ponad 3,3 mln zł – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
Crossroads Inn łączy cechy gatunków tycoon, rpg i narrative. Gracz wciela się w postać właściciela tawerny, która znajduje się w samym sercu baśniowej krainy Delcrys. Do jego zadań należy zatrudnienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, zarządzanie dostawami, tworzenie nowych przepisów kucharskich oraz ustalanie menu dopasowanego do przybywających gości. Gra jest dostępna na platformach PC, Xbox oraz Nintendo.
- Zgodnie z zapowiedziami z 2019 roku – na bieżąco rozwijamy nasze uniwersum stworzone w grze. Od czasu premiery, gra otrzymała ponad 12 rozszerzeń i dodatków, które opieraliśmy na sugestiach graczy. Rok po premierze wydaliśmy edycję rocznicową gry pod nazwą Crossroads Inn Anniversary Edition – dodaje Robert Wesołowski.
Obecnie spółka pracuje aktualnie nad kontynuacją gry pod tytułem Crossroads Inn2.
- W sequelu zadbaliśmy o rozwinięte systemy budowania i wyposażania. Całkowicie przeprojektowaliśmy dotychczasowe funkcje, zaoferujemy także nową warstwę wizualną. Tytuł powstaje na silniku Unity. Ta transformacja pozwoliła nam dopracować i rozwinąć różne aspekty rozgrywki, w tym ergonomię, pathfinding i zachowania postaci niezależnych, a także daje większe możliwości pracy nad kodem, zarówno teraz i w przyszłości – dodaje Robert Wesołowski.
W nowej części gry przebudowany zostanie system postaci niezależnych, co pozwoli na stworzenie bardziej wiarygodnych i zróżnicowanych bohaterów. Nowy system umożliwi im podejmowanie wiarygodnych decyzji pod wpływem stworzonego przez gracza środowiska. Zmieniony zostanie także system zarządzania pracownikami i personelem.
Fabuła gry Crossroads Inn 2 rozgrywa się na fikcyjnym kontynencie Delcrys, który jest podzielony na trzy unikatowe kraje: Yorevale, Untermarch oraz Sambria. Każdy z tych krajów wyróżnia się swoją unikalną paletą kolorów i stylami, inspirowanymi różnorodnymi rzeczywistymi kulturami historycznymi. Projektanci gry zainspirowali się modą średniowieczną nordycką i słowiańską, a także wczesnorenesansowymi trendami francuskimi, niemieckimi i włoskimi, aby stworzyć bogaty i różnorodny wizualnie świat gry.
Planowana premiera projektu w formule Early Access przewidziana jest w przyszłym roku.