ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), według wstępnych danych szacunkowych wypracował w październiku 2023 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 261 mln USD, wobec 200 mln USD w październiku 2022 r., co oznacza wzrost o ok. 30%.
„Tegoroczny październik był bardzo mocny, był najlepszym październikiem pod względem przychodów w naszej długiej historii. Wypracowaliśmy 30-proc. wzrost przychodów rok do roku, co daje nam dużo satysfakcji. Tak jak mówiliśmy, jesteśmy w ostatnim, najbardziej intensywnym i najbardziej dochodowym dla naszej branży kwartale roku, dlatego wszystkie nasze wysiłki skupiają się na realizacji zamówień klientów, a tym samym realizacji oczekiwanych przez inwestorów wyników. Widzimy już pozytywny wpływ sprzedaży nowych modeli produktów firmy Apple na naszych rynkach; była to najlepiej sprzedająca się marka w październiku. Ponadto produkty, które wygenerowały najwyższe przychody w październiku to: laptopy, przede wszystkim MacBook’i, oraz procesory” – powiedział Serhei Kostevitch, CEO Grupy ASBIS.
„Jeśli chodzi o naszą sprzedaż w październiku 2023 r., to nie odnotowaliśmy znaczących zmian wśród liderów sprzedaży. Były nimi: Kazachstan, Słowacja, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Ukraina. Polska również wypadła bardzo dobrze w październiku i wypracowała ponad 50-proc. wzrost przychodów” – dodał Serhei Kostevitch.