WPR (WOODPCKR) technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w trzecim kwartale 2023 roku osiągnęła przychody w wysokości 6 440 tys. zł, notując wzrost o 6,67% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Jeszcze w tym roku chce uruchomić nowy produkt Scale oraz wersję Beta produktu Prospects.
W trzecim kwartale 2023 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 6,44 mln zł. Oznacza to wzrost o 6,67% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Zwiększone nakłady inwestycyjne na rozwój nowych produktów i uruchomienie nowych inicjatyw spowodowały obniżenie zysku netto do 143 tys. PLN. Mimo, iż te działania wpłynęły na wyniki od strony kosztowej są one podstawą dla przyszłego wzrostu przychodów.
Kwartalne przychody MRR w USD wzrosły o 17,81% r/r
W całym kwartale (lipiec – wrzesień 2023 r.) MRR (Monthly Recurring Revenue) w USD wyniósł 1 553 tys., co daje wzrost o ponad 17% w stosunku do trzeciego kwartału 2022 roku. W ocenie spółki podjęte inicjatywy w trzecim i czwartym kwartale dają podstawę do powrotu do wyższych dynamik.
*Przychody MRR (Monthly Recurring Revenue), bez uwzględnienia rozliczenia przychodów w czasie.Woodpecker kończy pracę nad ważnymi inicjatywami
Trzeci kwartał 2023 roku był dla Spółki czasem intensywnej pracy organicznej. Powstały nowe, ważne projekty, których uruchomienie powinno przynieść zauważalne efekty. Wdrożenie części z nich w tym roku, ma szansę pozytywnie wpłynąć na wzrost MRR. Spółka podjęła także szereg działań optymalizujących w obszarze kosztowym.
- Kończymy prace nad ważnymi inicjatywami, które odpowiadają na potrzeby rynku i z optymizmem patrzę w przyszłość - mówi Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.co.
Woodpecker.co w tym czasie wprowadził także dwie nowe funkcjonalności dla swoich flagowych produktów, które znacząco wpływają na wartość oferowaną klientom. Te rozwiązania to “Inbox Rotation” oraz “White Label”, które zostały opracowane w odpowiedzi na rosnące potrzeby i oczekiwania użytkowników.
Nowe produkty coraz bliżej startu
W trzecim kwartale 2023 roku Spółka w dalszym ciągu inwestowała w rozwój ekosystemu produktowego. Coraz większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów wzbudzał produkt Scale, z którego płatnej wersji Beta korzystało 50 klientów. Duże globalne zainteresowanie ze strony potencjalnych użytkowników przełożyło się na wspieranie przez Scale 28 języków m.in. (chiński, turecki, koreański, szwedzki, angielski, polski, niemiecki, francuski).
- Wprowadzenie do oferty produktu Scale będzie dla nas kolejnym kamieniem milowym. Pokryjemy szerszy zakres procesu sprzedaży B2B, co z pewnością zwiększy efektywność ich działań. - zakończył Tarczyński.
Produkt Prospects, który już dziś przyciąga dużą uwagę, w listopadzie powinien ujrzeć światło dzienne w postaci wersji Beta. Rozwiązanie to pozwoli użytkownikom korzystającym z innych produktów Woodpecker.co na uzupełnienie procesu automatyzacji sprzedaży o wysokiej jakości bazy tzw. prospektów. Spółka odnotowała około 300 zgłoszeń z różnych części świata do udziału w testach Beta.