MIR (MIRACULUM) ma za sobą bardzo udany miesiąc pod względem sprzedaży. W październiku 2023 r. firma kosmetyczna notowana na Głównym Rynku GPW wypracowała ponad 5 mln przychodów – jest to o 8 proc. więcej w ujęciu r/r. Narastająco, do końca października 2023 r. spółka osiągnęła 40,2 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 9 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost przychodów to konsekwencja systematycznego rozbudowywania oferty produktowej, w tym wprowadzenie do oferty nowej kolekcji kosmetyków JOKO ,,My universe” czy wznowienie produkcji wody kolońskiej PRASTARA – wprowadzenie tego produktu na rynek przerosło oczekiwania sprzedażowe spółki.
- Wynik osiągnięty w październiku jest jednym z najlepszych, które wypracowaliśmy na przestrzeni ostatnich lat. Było to możliwe dzięki konsekwentnemu rozbudowywaniu oferty, stałemu poszerzaniu dostępności produktowej oraz racjonalnej polityce cenowej. Bardzo nas cieszy pozytywny odbiór przez klientów przygotowanej tegorocznej oferty świątecznej, nowości w marce kosmetyków do makijażu JOKO, perfum CHOPIN czy legendarnej wody kolońskiej PRASTARA 1682.
PRASTARA wróciła na rynek po wielu latach przerwy – woda była produkowana przez Miraculum przez kilkadziesiąt lat w XX wieku. Spółka odtworzyła zapach kultowej wody kolońskiej na podstawie odnalezionej w archiwum receptury i przekazała odświeżony produkt w ręce klientów i spotkała się z ponadprzeciętnym zainteresowaniem. W ostatnim czasie oferta Miraculum powiększyła się także o kolekcję kosmetyków JOKO My Universe. W minionym miesiącu, w związku z początkiem świątecznego okresu, wysoką sprzedaż odnotowały perfumy w szczególności marek Chopin, Miraculum oraz Pani Walewska.
Spółka kontynuuje działania związane z rozwojem eksportu. W październiku została zrealizowana sprzedaż do kontrahentów m.in. z Jordanii, Iraku, USA, Kanady, Hiszpanii, Włoch, Litwy, Gruzji, Ukrainy. Zrealizowano pierwsze zamówienia do nowych klientów z Kirgizji i Azerbejdżanu. W październiku trwały prace nad zamówieniami do klientów z USA i Kanady, których realizacja jest planowana na listopad. Na przełomie października i listopada Miraculum uczestniczyło w targach Beautyworld Middle East w Dubaju. W czasie tych najważniejszych targów w regionie Spółka odbyła spotkania z dotychczasowymi kontrahentami jak również z nowymi, potencjalnymi kontrahentami z Omanu, Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej, ZEA, Pakistanu, Bangladeszu, Egiptu czy Uzbekistanu i Kazachstanu.