Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki CDA po trzech kwartałach 2023 r. oraz komentarz zarządu

Udostępnij

W trzecim kwartale 2023 roku Emitent odnotował ponad 21,4 mln zł przychodów ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży produktów, usług i towarów (z wyłączeniem zmiany stanu produktów) wyniosły natomiast 21,3 mln zł, co wobec analogicznego okresu roku poprzedniego oznacza wzrost o 25,4%. W ujęciu narastającym wartość ta wyniosła blisko 59,4 mln zł, co z kolei stanowi wzrost o 15,9% r/r.

Emitent od III kwartału 2022 r. prowadzi sklep internetowy kapitanbomba.pl oferujący wysokojakościowe ubrania oraz gadżety z uniwersum Kapitana Bomby. W strukturze przychodów zostały one włączone w kategorię „e-commerce”. Należy odnotować, że w związku z powyższym Emitent począwszy od III kwartału 2022 r. wykazuje pozycję „zmiana stanu produktów” w przychodach. Należy wspomnieć, że suma przychodów prezentowana w strukturze przychodów za III kwartał 2023 r. jest obrotem wygenerowanym przez Spółkę pomniejszonym o pozycję „zmiana stanu produktów”.

Sprzedaż miesięcznych abonamentów CDA Premium oraz CDA TV wyniosła blisko 19,3 mln zł. Względem analogicznego okresu 2022 roku sprzedaż w tym kanale uległa zwiększeniu o 22,2%. Na koniec września 2023 roku liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium oraz pakietów Start oraz Podstawowy w ramach oferty CDA TV wyniosła 564 454 (wzrost o nieco ponad 26,8% rdr).

Zysk operacyjny Emitenta odnotowany w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł prawie 7,7 mln zł i był o 23,9% wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Narastająco w 2023 roku Spółka wypracowała EBIT na poziomie 21,0 mln zł. Oznacza to wzrost o 17,2% r/r. W trzecim kwartale 2023 roku Emitent wypracował zysk netto w kwocie bliskiej 6,3 mln zł, co stanowi wynik o 24,1% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym zysk netto wyniósł prawie 17,2 mln zł i był wyższy o 17,7% r/r.

W ocenie Zarządu na uwagę zasługuje fakt, iż powyższe, wysokie wyniki zostały osiągnięte pomimo warunków niesprzyjających konsumpcji treści VOD, w tym okresu wakacyjnego i tegorocznego, bardzo ciepłego września, zachęcających użytkowników do spędzania czasu poza domem. Zarząd z niecierpliwością wyczekuje kolejnego kwartału, który historycznie sprzyjał wzrostowi użytkowania usług VOD.

Odnotować należy, że wpływ na rentowność prowadzonej przez Spółkę działalności ma fakt, że Emitent zobowiązany jest do uiszczania podatku audiowizualnego. Wartość opłaty audiowizualnej poniesiona przez Emitenta w omawianym kwartale wyniosła 263,0 tys. zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus