- Przychody ze sprzedaży: 22,8 mln PLN
- 4,2 mln PLN przychodów z projektów blockchain
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 9,5 mln PLN
- 14,8 mln pobrań
- Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Idle Farm
[mln PLN] |
Wrzesień |
Październik |
zmiana % m/m |
Przychody ze sprzedaży |
18,9 |
22,8 |
+20,9% |
|
17,1 |
18,6 |
+8,6% |
Prowizje platform |
1,8 |
1,7 |
-6,2% |
User Acquisition |
9,4 |
11,7 |
+23,8% |
Przychody pomniejszone |
7,7 |
9,5 |
+23,7% |
Grupa BBT (BOOMBIT) miała w październiku 2023 r. 22,8 mln PLN (+20,9%), w tym 18,6 mln PLN z gier mobilnych (+8,6%) oraz 4,2 mln PLN z projektów blockchain. Skokowy wzrost przychodów z blockchain spowodowany był jednorazowym rozpoznaniem przychodów z tytułu zawartych umów SAFT na sprzedaż tokenu $BOOM. Umowy te były podpisywane przez BoomLand od 2022 roku. Wydatki na User Acquisition wzrosły do 11,7 mln PLN (23,8%), a koszty prowizji platform zmniejszyły się do 1,7 mln PLN (-6,2%). Łącznie, z uwzględnieniem rozpoznanych przychodów z projektów blockchain Grupa miała 9,5 mln PLN (+23,8%) przychodów pomniejszonych o UA i prowizje platform. Liczba pobrań w październiku wyniosła 14,8 mln.
“Październik zakończyliśmy z ponad 20% wzrostem przychodów ze sprzedaży i zbliżoną dynamiką wydatków na User Acquisition. Pozytywnie na wzrost przychodów wpłynęło rozpoznanie dodatkowych przychodów w segmencie blockchain, które dotyczyły podpisywanych od 2022 roku umów SAFT na sprzedaż tokenu $BOOM. Dotychczas były one, zgodnie z polityką rachunkowości Grupy, prezentowane w zobowiązaniach, a po październikowym TGE (Token Generation Event) zostały rozpoznane w przychodach.” - mówi Marcin Olejarz, Prezes Boombit. - “Z perspektywy kontrybucji konkretnych tytułów, cieszy nas fakt, że aż 5 gier przekroczyło poziom 1 mln przychodów. Wśród nich była wydana w połowie września gra Idle Farm, w której widzimy bardzo duży potencjał. Tradycyjnie najwięcej zarobił Hunt Royale i liczymy na to, że po uruchomieniu nowych kampanii marketingowych jego wynik będzie w kolejnych miesiącach wyższy niż ostatnio. Intensywnie pracujemy również nad nowymi tytułami, tworzonymi wewnętrznie i w ramach umów z zewnętrznymi partnerami. W ostatnim czasie podpisaliśmy nową umowę wydawniczą z polskim studiem Madcore na wydanie gry z gatunku Action RPG, z planowaną datą wydania w drugiej połowie przyszłego roku” - dodaje Marcin Olejarz.
Przychody ze sprzedaży [mln PLN]
Przychody z gier Hyper-Casual wyniosły 7,7 mln PLN i stanowiły około 34% w strukturze przychodów Grupy BoomBit. W październiku 2023 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Hunt Royale (4,5 mln PLN przychodów), Darts Club (2,4 mln PLN) oraz Idle Farm (1,1 mln PLN).
Październik 2023 - TOP 5
- Hunt Royale 4,5 mln PLN
- Darts Club 2,4 mln PLN
- Idle Farm 1,1 mln PLN
- Car Driving School Simulator 1,0 mln PLN
- Crazy Plane Landing 1,0 mln PLN