SME (SIMPLE) pracuje nad odbudową rentowności i chce znacząco wzmocnić udział rynku komercyjnego w przychodach, uniezależniając się od rynku publicznego, poinformował prezes prezes Rafał Wronowski.
"Nasze najważniejsze cele to obecnie wzrost sprzedaży abonamentowej, dosprzedaży do obecnych szczególnie dużych klientów, uniezależnienie od rynku publicznego, optymalizację procesów wewnętrznych i w efekcie poprawę rentowności i efektywności, a także prace nad nową wersją systemu Simple.ERP, który chcemy wprowadzić na rynek w I półroczu 2017" - powiedział Wronowski na spotkaniu z dziennikarzami.
Zaznaczył, że sprzedaż do rynku publicznego ma się obniżyć do ok. 20% przychodów z ok. 50% obecnie. "Rynek publiczny nadal nas interesuje i będziemy tu starać się o kontrakty, ale będzie to 'wisienka na torcie', uzależniona od rozdysponowywania dotacji. Chcemy mieć przede wszystkim stabilną, zyskowną sytuację dzięki rynkowi komercyjnemu" - podkreślił prezes Simple.
Według jego słów, dochodzenie do dobrych wyników - podobnych do 2014 - już "po części" powinno odbyć się w 2017 roku.
"Przestawiliśmy organizację, aby wygenerować pieniądz na obecnej bazie i pozyskiwaniu kolejnych umów na rynku komercyjnym" - dodał prezes Simple.
W ramach optymalizacji wewnętrznej wdrożone zostały szczególnie "nowe metodyki" w działach realizacji, handlowym, marketingowym i produkcyjnym.
Aktualnie baza spółki obejmuje łącznie ponad 500 klientów abonamentowych. Poza rynkiem komercyjnym Simple celuje w umocnienie pozycji na rynku uczelni wyższych (jak spółka szacuje, ponad 100 planuje zmianę systemów IT), branży medycznej (jak wskazuje spółka, ponad 250 szpitali nie ma systemu IT) oraz instytutów naukowo-badawczych.
Ponadto liczy na intensyfikację sprzedaży Simple.Sprint do małych firm, a także rozwiązań Business Inteligence (BI). Zarząd zapowiedział także rozwój technologiczny oraz rozbudowę produktową pod kątem potrzeb rynku komercyjnego - pracuje nad pozyskaniem unijnych dotacji na te cele rozwojowe. Chce również zmigrować interfejs Simple.ERP do technologii www.
Prezes Simple wskazał, że spółka przeprowadziła w tym roku nową emisję akcji i obligacji, które poprawiły strukturę finansowania. Według jego słów, spółka obserwuje rynek pod kątem spółek z ciekawym portfolio rozwiązań czy klientów, ale zaznaczył że przejęcia nie są kluczowym elementem strategii Simple.
Simple jest producentem własnego oprogramowania i działa na rynku wdrożeń systemów ERP i projektów IT dla rynku publicznego. Z oferty firmy skorzystało 25 tys. klientów.