W październiku ruszyła współpraca między MPY (MPAY) a Picodi.com, międzynarodowym dostawcą kodów rabatowych. mPay jako firma posiadająca status Krajowej Instytucji Płatniczej będzie w imieniu Picodi.com realizować międzynarodowe przekazy pieniężne do użytkowników tego serwisu.
„Przez ostatnie lata stworzyliśmy ekosystem pozwalający na świadczenie szerokiego zakresu usług z obszaru fintech, również do klientów B2B. Jest to możliwe dzięki zezwoleniom od KNF oraz NBP, które czynią z mPay pełnoprawną instytucję płatniczą. Od grudnia zeszłego roku uczestniczymy w zakresie obsługi płatności oraz weryfikacji tożsamości w projekcie GPW Private Market Giełdy Papierów Wartościowych, a w gronie klientów jest też Yanosik. Nasze rozwiązanie dobrze wpisuje się w potrzeby Picodi.com, która szukała dostawcy usług płatniczych z ugruntowaną pozycją na rynku i możliwością transferów do wielu krajów w wielu walutach, również z poza Europejskiego Obszaru Gospodarczego,” – mówi Andrzej Basiak, Prezes mPay.
„Tworząc mechanizmy bazujące na architekturze API, kierujemy się przede wszystkim bezpieczeństwem danych i środków, które są nam powierzane. Kolejnym kryterium jest elastyczność tworzonych rozwiązań, dzięki czemu możemy je oferować klientom z różnych branż” – dodaje.
Picodi.com działa na rynku od 2010 roku oferując klientom z 41 państw kody rabatowe na zakupy internetowe. Użytkownicy Picodi.com realizując kody rabatowe zbierają punkty, które potem mogą zamienić na pieniądze przelewane na rachunek bankowy.
W ramach współpracy z Picodi.com, mPay będzie świadczyć usługi przekazów pieniężnych dla użytkowników serwisu rabatowego. Proces będzie polegać na przekazywaniu pieniędzy od Picodi.com na konta bankowe poszczególnych użytkowników. Transfery będą mogły być wykonywane w blisko 30 walutach.
Strategia zwrotu w kierunku fintech zakłada działania zarówno B2C jak i B2B. Dlatego mPay stale rozszerza swoją ofertę dla klientów B2B bazującą na architekturze API. Już dziś partnerzy mPay mogą łatwo wdrożyć do swoich aplikacji możliwości przyjmowania płatności czy stworzenia wirtualnego portfela, w tym zapisu kart płatniczych, w celu realizacji przyszłych płatności. Zaś w ciągu najbliższych miesięcy spółka planuje wdrożenie usług bazujących na wykorzystaniu dedykowanego ekosystemu płatniczego.