Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Pepco obniża prognozy i zapowiada przegląd strategii

Udostępnij

Słabsza sprzedaż w połączeniu z utrzymującą się presją inflacyjną oraz wyhamowaniem inwestycji w nowe sklepy przełożyły się na rewizję w dół prognozy PCO (PEPCO) dotyczącej tegorocznych wyników. Obecnie spółka spodziewa się osiągnąć bazową EBITDA na poziomie około 750 mln euro. W 2022 r. było to 731 mln euro

Na decyzję wpływ miały także niższe niż oczekiwano przychody w sierpniu, które dodatkowo uległy pogorszeniu we wrześniu oraz słabsze niż oczekiwano wyniki nowych sklepów związane z m.in. pojawieniem się w sklepach kolekcji jesienno-zimowej w okresie rekordowo wysokich temperatur na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka dodała, że w związku z wolniejszym tempem sprzedaży nie odnotowała jeszcze oczekiwanego ożywienia marży brutto.

Jednocześnie zapowiedziano przegląd strategii oraz większy nacisk na zajęcie się kosztami i inicjatywami, które "wygenerują odpowiednie zwroty w najbliższej przyszłości". Szczegółowa aktualizacja zmienionych planów strategicznych ma zostać zaprezentowana 18 października 2023 r.

“We remain confident in the opportunity of building Europe’s leading variety discount retailer offering great value to consumers across a range of FMCG, clothing and general merchandise products. However, it is clear that we need to refocus on delivering for our customers in our core business while delivering more measured growth.  We need to improve profitability and cash generation in our established business alongside a more targeted growth plan in markets where we have an existing presence.” - powiedział Andy Bond, prezes spółki. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus