ANR (ANSWEAR), wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje I półrocze 2023 r. Pierwsza połowa roku to dla Spółki czas dynamicznego wzrostu przychodów oraz wysokiej rentowności pomimo wymagającego otoczenia rynkowego. Przychody wzrosły w I półroczu br. do 556 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. rdr., EBITDA zwiększyła się o 55 proc. rdr. do 31 mln zł, z kolei zysk netto wzrósł o 282 proc. rdr i osiągnął wartość 15 mln zł.
- Za nami bardzo udana I połowa 2023 r. do dobrych wyników w I kw. dołożyliśmy również udany II kw. Cieszy nas fakt, że zarówno na poziomie przychodów i rentowności odnotowaliśmy mocne wzrosty. Potwierdza to fakt, że Answear to silna marka, która pomimo wymagającego otoczenia rynkowego wciąż odnotowuje wzrosty – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
W I półroczu br. Answear.com konsekwentnie realizował strategię poprawiania oferty oraz zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. Wyniki osiągnięte przez Spółkę odzwierciedlają również efekty realizowanej ekspansji geograficznej, nowe rynki odpowiadają za blisko 10 proc. sprzedaży w okresie 6 miesięcy 2023 roku. Spółka odbudowała swoją pozycję na rynku ukraińskim, na którym w I półroczu br. osiągnęła sprzedaż 156 mln zł.
- Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych marż w I półroczu br. marża na sprzedaży wyniosła 41,9 proc. co oznacza poprawę w stosunku do zeszłego roku o 0,7 p.p., pomimo zmniejszenia udziału sprzedaży na zasadzie komisu oraz dewaluacji hrywny – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com
Trwający przez pierwsze miesiące roku proces nabycia ZCP Fashion Trends Group, w skład którego wchodziły marki PRM oraz Sneakerstudio przerodził się w II kw. w pierwsze intensywne działania integracyjne i operacyjne, które zakończyły się sukcesem. Obejmowały one relokację zapasów, uruchomienie nowych domen, rozpoczęcie działalności cross-sellingowych, a także pozyskanie nowych marek. Dzięki akwizycji Answear.com wejdzie w nowy atrakcyjny segment luxury sneakers&streetwear, a także dotrze do nowej grupy klientów, w szczególności pokolenia Z.
- Zdajemy sobie sprawę, że otoczenie rynkowe dla branży fashion staje się coraz bardziej wymagające. Pierwsze oznaki spowolnienia i słabnący popyt konsumencki obserwowaliśmy już od połowy czerwca. Dodatkowy wpływ na sytuację mają przedłużające się lato i wysokie temperatury obserwowane we wrześniu, co będzie miało wpływ na wyniki III kwartału. To oznacza, że zrealizowanie w drugim półroczu tak dobrych wyników, jak w pierwszym może być dużym wyzwaniem – podsumowuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.