Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BM Banku Millennium: cyber_Folks (R22) – konferencja z zarządem po wynikach za 2Q23

Udostępnij

CBF (CYBERFLKS) podał bardzo dobre wyniki za 2Q23, choć jest to w dużym stopniu efekt niskiej bazy. Trzeba bowiem mieć na uwadze fakt, że pod koniec czerwca ubiegłego roku spółka dokonała znaczącego przejęcia, a mianowicie jej spółka zależna (Vercom – udział 50,26%) kupiła 100% udziałów w spółce i zarazem produkcie MailerLite. Z tego powodu w kolejnym kwartale należy spodziewać się już niższych dynamik wyników. Organiczne tempo wzrostu w 2Q zarząd określił jako „wyższe od 20%”. Nominalnie wzrost przychodów w 2Q23 wyniósł 34,0% r/r, wyniku operacyjnego +66,8%, a zysku netto +178,6% (z 3,7 mln PLN na 10,3 mln PLN). Na znacznie wyższą dynamika zysku netto wpływ miały dodatnie różnice kursowe, będące pochodną umocnienia PLN i w konsekwencji przeszacowania zadłużenia w walutach obcych, zaciągniętego na zakup MailerLite. Po wyłączeniu różnic kursowych z pozycji finansowych, zmiana zysku netto wyniosła +25,2% r/r. Na uwagę zasługuje również wysoka konwersja EBITDA na OCF, która po półroczu sięgnęła 91%.

  • Zarząd zapowiada kontynuację wzrostu marży EBITDA, co ma wynikać z rosnącego udziału sprzedaży produktów wysokomarżowych.
  • Obecna liczba klientów wynosi 350 tys., a cel strategiczny to liczba 1 mln.
  • Spółka ceny swoich produktów szacuje jako 2 lub 3 razy niższe od stosowanych przez głównych krajowych konkurentów. Strategia niskich cen zapewnia szybki wzrost, a jednocześnie stopniowo podnoszone ceny zapewniają stały wzrost ARPU i rentowności.
  • W 2Q23 zadebiutował produkt Stores, czyli narzędzie do samodzielnego tworzenia sklepu internetowego, ze wsparciem ze strony cyber_Folks. Na koniec sierpnia produkt miał 160 klientów, a celem jest pozyskanie 1000 do końca roku.
  • W MailerLite wprowadzono narzędzia AI wspierające tworzenie postów i całych kampanii marketingowych.
  • W 3Q23 wprowadzony zostanie program Billz, który będzie automatem do fakturowania, skierowanym do małych firm i z dostępem on-line dla księgowego. Będzie on też częścią większego, kompleksowego narzędzia skierowanego do e-commerce, na rozwój którego cyber_Folks kładzie szczególny nacisk.
  • W 4Q23 pojawić się ma usługa generowania stron internetowych za pomocą AI. Klient otrzyma gotową stronę na podstawie kilku informacji na temat jego działalności. Następnie będzie miał możliwość wprowadzania poprawek do już gotowej strony, również poprzez podanie poleceń maszynie AI. Usługa będzie, jak w przypadku innych produktów, abonamentowa.
  • Spółka pracuje nad platformą „wewnętrznego marketplace”, który ma kreować wzajemne świadczenie usług przez klientów cyber_Folks, na zasadzie budowy społeczności.
  • Planowane jest też wprowadzenie programu korzyści dla akcjonariuszy cyber_Folks, który ma mieć formę programu lojalnościowego. Program jest na etapie formułowania założeń.
  • Spółka jest bliska obniżenia wskaźnika długu netto / EBITDA poniżej wartości 2,0 (licząc LTM), poniżej którego deklaruje gotowość do dokonywania kolejnych akwizycji.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus