Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Creepy Jar za I półrocze 2023 r. oraz komentarz

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 1H2023 1H2022 dynamika
tys. PLN      
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 19 945 28 087 -29%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej 11 183 19 073 -41%
Zysk (strata) brutto 13 794 20 226 -32%
Zysk (strata) netto 12 800 18 591 -31%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 12 260 18 131 -32%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej 51 147 -10 290  
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej 2 685 -14 695  
Przepływy pieniężne netto, razem 66 092 -6 854  
  30.06.2023 31.12.2022  
Aktywa, razem 120 922 103 729 17%
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 33 300 3 707 798%
Zobowiązania długoterminowe 5 65 -92%
Zobowiązania krótkoterminowe 32 373 3 418 847%
Kapitał własny 87 622 100 022 -12%
Kapitał zakładowy  699 679 3%
Liczba akcji (w szt.) 699 364 679 436 3%
Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą 36,61 54,72 -33%
Wartość księgowa na jedną akcję 125,29 147,21 -15%
Zadeklarowana lub wypłacona dywidenda na jedną akcję 40 21,5 86%

 

>>>   Sprawdź co prognozują analitycy dla Creepy Jar na kolejne lata  <<<

 

W I półroczu 2023 r. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży Green Hell w wysokości 19,9 mln PLN wobec 28,1 mln PLN w I półroczu 2022 r. Spadek przychodów ze sprzedaży o 29% r/r jest konsekwencją malejącej sprzedaży gry Green Hell na wszystkich platformach, w szczególności na konsolach oraz platformach wirtualnej rzeczywistości.

Łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach PC/Steam, PlayStation i Xbox (narastająco, szt.)
do dnia 30.06.2023 r.
Udział przychodów ze sprzedaży Green Hell na PC/Steam, konsolach PlayStation i Xbox w całkowitych przychodach
Spółki

W I półroczu 2023 r. 50% przychodów netto ze sprzedaży zostało wygenerowanych na platformie PC/Steam, z kolei sprzedaż na konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox stanowiła 36% przychodów Spółki. Pozostałe 14% stanowią przede wszystkim tantiemy od podmiotów, którym Spółka udzieliła licencji na portowanie i dystrybucję Green Hell na Nintendo Switch oraz platformy wirtualnej rzeczywistości. Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I półroczu 2023 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których Spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła blisko 527 tys. kopii, z czego 136 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox. W dniu 31 maja 2023 r. raportem bieżącym nr 18/2023 Spółka poinformowała, że narastająco łączna sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy przekroczyła 4,5 mln egzemplarzy.

W raportowanym okresie Spółka wypracowała 11, 2 mln PLN zysku z działalności operacyjnej (spadek o 41% r/r) i 11,9 mln PLN EBITDA (spadek o 39% r/r). Pozwoliło to osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 56% i 59% rentowności EBITDA. Zysk netto w raportowanym okresie wyniósł 12,8 mln PL (spadek o 31% r/r), a marża netto wyniosła 64% (spadek o 2 p.p. r/r).

Koszty działalności operacyjnej w I półroczu 2023 r. wyniosły 8,5 mln PLN. Największe pozycje stanowiły usługi obce w kwocie 4,9 mln PLN (wzrost o 69% r/r), która to pozycja obejmowała m.in. koszty produkcji dodatków (Building Update i Storage and Transportation na PC, oraz Animal Husbandry na konsole PlayStation i Xbox), a także koszty działań marketingowych związanych z Chimerą. Amortyzacja w raportowanym okresie wyniosła 0,7 mln PLN. W I półroczu 2023 r. nie zostały ujęte koszty związane z Programem Motywacyjnym Spółki na lata 2023- 2025. Pierwsze naliczenie kosztów nowego programu motywacyjnego jest uzależnione od decyzji Rady Nadzorczej Spółki w przedmiocie przyznania praw do akcji poszczególnym uczestnikom oraz zawarcia odpowiednich umów uczestnictwa. Emitent spodziewa się, że odbędzie to do końca 2023 r.

Suma bilansowa na dzień 30 czerwca 2023 r. wyniosła 120,9 mln PLN, co oznacza wzrost o 17,2 mln PLN wobec stanu na dzień 31 grudnia 2022 r. Aktywa trwałe zwiększyły się o 5,6 mln PLN do poziomu 15,1 mln PLN. Wynika to głównie z nakładów na niezakończone prace rozwojowe związanych z produkcją Chimery do poziomu 11,6 mln PLN, ujętych w innych długoterminowych rozliczeniach międzyokresowych oraz wzrostu aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego o 1,5 mln PLN. Wzrost aktywów obrotowych o 11,6 mln PLN w porównaniu do stanu na koniec 2022 r. był przede wszystkim konsekwencją zwiększenia krótkoterminowych aktywów finansowych o 13,1 mln PLN do poziomu 99,1 mln PLN oraz spadku należności handlowych o 2,5 mln PLN. Na koniec raportowanego okresu Spółka osiągnęła 72% udział kapitału własnego w sumie bilansowej. Pozycja zobowiązania krótkoterminowe wzrosła do poziomu 32,4 mln PLN. Obejmuje ona przede wszystkim kwotę przeznaczoną na wypłatę dywidendy za rok 2022 w wysokości blisko 28,0 mln PLN oraz zobowiązania publicznoprawne w kwocie 2,8 mln PLN. półka utrzymuje zdolność do generowania gotówki. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w I półroczu 2023 r. wyniosły 12,3 mln PLN (spadek o 32% r/r). Na przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej w raportowanym okresie składał się zysk netto w wysokości 12,8 mln PLN oraz korekty w wysokości -0,5 mln PLN. Wśród korekt najważniejsze pozycje to saldo odsetek (-2,9 mln PLN), zmiana stanu należności handlowych i publiczno-prawnych (2,3 mln PLN) oraz zmiana stanu rozliczeń międzyokresowych (blisko -1,7 mln PLN). Przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej w I półroczu 2023 r. obejmowały wpływy w wysokości 83,2 mln PLN wynikające z zamknięcia lokat bankowych oraz wydatki inwestycyjne w wysokości 32,1 mln PLN przeznaczone na i) nabycie wartości niematerialnych i prawnych oraz rzeczowych aktywów trwałych w wysokości 4,8 mln PLN, z czego 4,5 mln PLN stanowiły nakłady na produkcję Chimery, ii) nabycie krótkoterminowych papierów wartościowych (obligacji) za kwotę blisko 19,3 mln PLN oraz ii) założenie lokat bankowych na kwotę 8,0 mln PLN. Przepływy pieniężne z działalności finansowej w I półroczu 2023 r. obejmowały wpływy w wysokości blisko 2,8 mln PLN wynikające z wpływów netto z emisji akcji serii D i serii E związanych z Programem Motywacyjnym 2020-2022 oraz wydatki w kwocie niespełna 90 tys. PLN.

Krótkoterminowe aktywa finansowe na dzień 30 czerwca 2023 r. wyniosły 99,1 mln PLN, z czego środki pieniężne i inne aktywa pieniężne stanowiły 71,6 mln PLN.

W poniższej tabeli zaprezentowano strukturę posiadanych przez Spółkę krótkoterminowych aktywów finansowych:

Produkcja gier

Łączne nakłady na prace rozwojowe związane z produkcją gier w I półroczu 2023 r. wyniosły 6,2 mln PLN, z czego 4,5 mln PLN zostało wykazane w bilansie, a kolejne 1,7 mln PLN zostało wykazane w rachunku wyników jako bieżące koszty produkcji gier.

Green Hell

W dniu 23 stycznia 2023 r. premierę miał Building Update na PC, który znacząco rozwinął możliwości konstruowania i budowania bazy m.in. dzięki możliwości wycinania większych drzew oraz usuwania takich przeszkód jak kłody i pnie. Wprowadzone zostały też nowe elementy: drzwi, mosty, domki na drzewie i wiele innych.

W marcu 2023 r. Spółka opublikowała nową roadmapę gry Green Hell przedstawiającą najważniejsze plany dalszego rozwoju produkcji w wersji PC oraz na konsole PlayStation 4 i Xbox One, które zostały opisane w części Roadmapa Green Hell. W dniu 24 kwietnia 2023 r. premierę w wersji na konsolach PlayStation 4 i Xbox One miał dodatek Animal Husbandry.

W okresie I półrocza 2023 r. Spółka pracowała również nad dodatkiem Storage and Transportation na PC, który wprowadza nowe sposoby transportowania dóbr m.in. za pomocą windy i wytrzymałych sań, a także zapewnia nowe możliwości przechowywania zgromadzonych zasobów. Premiera aktualizacji odbyła się 28 sierpnia 2023 r.

Chimera

W I półroczu 2023 r. Spółka kontynuowała prace produkcyjne nad Chimerą. Realizowane w tym czasie kamienie milowe produkcji obejmowały kluczowe mechaniki związane z budowaniem bazy, eksploracją otwartego świata, systemem walki i zarządzania zasobami. Wszystkie elementy gry są na bieżąco testowane przez zespół Spółki zarówno w trybie singleplayer, jak i w trybie kooperacji.

W czerwcu 2023 r. Spółka opublikowała pierwsze materiały marketingowe dotyczące Chimery (reveal teaser, key art, stronę internetową oraz kanały w mediach społecznościowych, a także stronę produktu na platformie Steam).

Spółka dysponuje środkami pieniężnymi, które są wystarczające do dokończenia nowej gry. Łączna wartość nakładów poniesionych na produkcję Chimery do dnia 30 czerwca 2023 r. wyniosła 11,6 mln PLN, z czego 4,5 mln PLN zostało poniesionych w I półroczu 2023 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus