Restauracje sieci SFS (SFINKS) w sierpniu 2023 r. wypracowały przychody gastronomiczne w wysokości 18,2 mln zł, co oznacza wzrost o 10,5% r/r. To łączne obroty 74 lokali marek SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. W ujęciu narastającym wzrost wyniósł 13,6%
a przychody restauracji od stycznia do końca sierpnia osiągnęły poziom 125,76 mln zł. Dynamika wzrostu porównywalnej sieci lokali była jeszcze wyższa.
Przychody porównywalnej sieci restauracji (L2L), czyli działających na koniec sierpnia 2023, jak i na koniec sierpnia 2022, wyniosły w minionym miesiącu 17,59 mln zł, czyli były wyższe o r. o 14,3% r/r. Narastająco sprzedaż sieci porównywalnej za osiem miesięcy roku wyniosła zaś 123,93 mln zł, co oznacza wzrost o 19% r/r.
- W sierpniu szczególnie cieszy mnie wzrost sprzedaży na restauracjach porównywalnych (L2L) Jest on zauważalnie wyższy niż sierpniowa inflacja. Jednak najważniejsze jest to, że obserwujemy także wzrost liczby odwiedzających nas gości. Wpływ na to oczywiście mają działania prosprzedażowe, ale także rosnąca ocena naszych usług przez gości. W kontekście nieco ostudzonych ogólnych nastrojów i mniejszej chęci do wydawania pieniędzy przez konsumentów, z jaką mierzy się gospodarka, wyniki sprzedażowe należy oceniać tym bardziej pozytywnie. Systematycznie pracujemy na umocnienie tego dobrego trendu oraz nad otwarciem kolejnych restauracji. Na wrocławskim Rynku działa już SPHINX, który do tej lokalizacji wrócił po około rocznej przerwie, uruchomiliśmy też latem nowy SPHINX Coctail Bar w Jarocinie, a kolejne lokale są w przygotowaniu. Niedługo też goście restauracji SPHINX będą mogli wypróbować dań ze specjalnej jesiennej oferty, nad którą jeszcze pracujemy – zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.