- Grupa Pepco otwiera pierwszy sklep w Bośni i Hercegowinie
- Grupa działa obecnie w 21 krajach w całej Europie, a sklepy marki Pepco w 19 krajach.
PCO (PEPCO), zarządzająca siecią dynamicznie rozwijających się dyskontów o zróżnicowanym asortymencie, do której należą marki Pepco, Dealz oraz brytyjski Poundland, ogłosiła dziś otwarcie swojego pierwszego sklepu pod szyldem Pepco w Bośni i Hercegowinie.
Po uruchomieniu pierwszego sklepu Pepco w Sarajewie 12 września 2023 r. Grupa planuje do końca bieżącego roku otwarcia kolejnych placówek m.in. w Mostarze, Livnie, Gradačacu, Kakanju, Čitluku oraz Lukavacu.
Uruchomienie pierwszego sklepu Pepco w Bośni i Hercegowinie potwierdza sukces programu paneuropejskiej ekspansji tej marki i następuje po udanym wejściu na rynki zachodnioeuropejskie rynki czego ostatnim przykładem jest Portugalia, gdzie marka pojawiła się tego lata. To również potwierdzenie, że cała Europa jest rynkiem gdzie marka Pepco może działać realizują swoją zyskowną strategię zwiększania liczby sklepów.
Grupa Pepco jest na dobrej drodze do otwarcia co najmniej 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023, głównie pod marką Pepco, przy jednoczesnym zwiększeniu obecności marki Dealz w Polsce. Dzięki temu Grupa utworzy w tym roku obrotowym tysiące nowych miejsc pracy w całej Europie, zapewniając jednocześnie rosnącej liczbie klientów dostęp do swojej popularnej i zróżnicowanej oferty.
„Otwarcie pierwszego sklepu Pepco w Bośni i Hercegowinie jest znaczącym osiągnięciem w programie rentownej ekspansji sklepów Grupy – naszego największego źródła budowania wartości firmy. Pepco jest dobrze przygotowane na kolejne sukcesy, bazując na wiodącej na rynku ofercie dla klientów. Koncentrujemy się na budowaniu większego, lepszego, tańszego i prostszego biznesu," powiedział Trevor Masters, CEO Grupy Pepco.
Informacja o otwarciu sklepów w Bośni i Hercegowinie następuję po udanym refinansowaniu zadłużenia przez Pepco w ramach pierwszej oferty obligacji o wartości 375 mln euro, w czerwcu 2023 r. Oferta obligacji spotkała się z dużym popytem ze strony międzynarodowych i polskich inwestorów, a popyt wielokrotnie przekroczył wartość oferty. Pepco uzyskało ratingi od trzech największych globalnych agencji kredytowych - Fitch, S&P i Moody's - które zwróciły uwagę na solidną działalność i zdrowy profil organicznego wzrostu, napędzany przez program rozbudowy sieci sklepów, skalę działalności i atrakcyjną ofertę.