WYBRANE DANE FINANSOWE | 1H2023 | 1H2022 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. PLN | |||
Przychody ze sprzedaży | 144 798 | 139 336 | 4% |
Zysk z działalności operacyjnej | 30 524 | 26 507 | 15% |
Zysk przed opodatkowaniem (brutto) | 29 932 | 26 268 | 14% |
Całkowite dochody ogółem | 21 205 | 21 180 | 0,1% |
Średnioważona liczba akcji własnych (nie w tysiącach) | 19 821 404 | 19 821 404 | |
Zysk netto na akcję przypisany właścicielom jednostki dominującej (nie w tysiącach) | 1,2 | 1,08 | 11% |
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej | 41 025 | 13 474 | 204% |
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej | -27 831 | -1 833 | |
Środki pieniężne netto z działalności finansowej | -16 683 | -4 373 | |
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty na koniec okresu | 37 442 | 37 739 | -1% |
30.06.023 | 31.12.2022 | ||
Aktywa trwałe | 167 753 | 145 371 | 15% |
Aktywa obrotowe | 145 315 | 151 038 | -4% |
Aktywa razem | 313 068 | 296 409 | 6% |
Zobowiązania długoterminowe | 29 572 | 13 640 | 117% |
Zobowiązania krótkoterminowe | 65 119 | 78 660 | -17% |
Kapitał własny | 218 377 | 204 109 | 7% |
Kapitał zakładowy | 1 982 | 1 982 |
W I półroczu 2023 r. KPL (KINOPOL) wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 144 798 tys. zł, co oznacza 4% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
W omawianym czasie wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach przychodów za wyjątkiem sprzedaży reklam - przychody z emisji zwiększyły się o 8% r/r, wpływy ze sprzedaży licencji o 1% r/r, a przychody z reklamy zmniejszyły się o 1% r/r.
Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka spadły w analizowanym okresie o 8% r/r (- 1 802 tys. zł). Kanały marki Kino Polska wygenerowały o 19% mniej przychodów z reklamy (- 2 050 tys. zł), natomiast wzrost na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 19% (+ 1 525 tys. zł), co jest także efektem wyższych przychodów na kanale Kino TV oraz rosnących wpływów z rynku czeskiego. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego stacji Zoom TV są wyższe o 18% w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku ( +1 895 tys. zł).
Grupa wypracowała także wyraźnie wyższe przychody z emisji, głównie dzięki segmentowi Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (9% wzrost r/r, +5 814 tys. zł). W I półroczu 2023 r. najdynamiczniej rozwijały się takie rynki jak Polska, Węgry, Bułgaria oraz kraje Półwyspu Bałkańskiego. Przychody z emisji wygenerowane przez segment Kanały marki Kino Polska zanotowały 2% spadek r/r -184 tys. zł.
Przychody ze sprzedaży praw licencyjnych w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2023 r. spadły o 9% r/r, co jest efektem mniejszej aktywności sprzedażowej Grupy na rynku polskim.
W I półroczu 2023 r. segment Zoom TV wygenerował przychody wyższe niż w 2022 r. (+1 894 tys. zł), co przełożyło się na zmniejszenie straty operacyjnej. W ocenie Zarządu, zwiększone nakłady inwestycyjne na produkcje własne, wspierane poprzez wcześniej odroczone działania marketingowe, długofalowo doprowadzą do zwiększenia widowni kanału, a co za tym idzie do sukcesywnej poprawy wyników finansowych stacji w kolejnych okresach.
Osiągnięty przez Grupę Kapitałową zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach o 15% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku 2022. Jest to przede wszystkim skutek wyższego wzrostu przychodów (+4%) w porównaniu do kosztów (+3%) w analizowanym czasie. Natomiast zanotowany w I półroczu 2023 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 11%. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+ 5 837 tys. zł) oraz Zoom TV (+ 6 034 tys. zł).
EBITDA za analizowany okres 2023 r. wyniosła 60 473 tys. zł, co w porównaniu z I półroczem 2022 r. oznacza wzrost o 6%.