Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wybrane wyniki finansowe GK Kino Polska TV za pierwsze półrocze 2023 r. wraz z komentarzem

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE 1H2023 1H2022 dynamika
tys. PLN      
Przychody ze sprzedaży 144 798 139 336 4%
Zysk z działalności operacyjnej 30 524 26 507 15%
Zysk przed opodatkowaniem (brutto) 29 932 26 268 14%
Całkowite dochody ogółem 21 205 21 180 0,1%
Średnioważona liczba akcji własnych (nie w tysiącach) 19 821 404 19 821 404  
Zysk netto na akcję przypisany właścicielom jednostki dominującej (nie w tysiącach) 1,2 1,08 11%
       
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej 41 025 13 474 204%
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -27 831 -1 833  
Środki pieniężne netto z działalności finansowej -16 683 -4 373  
Środki pieniężne i ich ekwiwalenty na koniec okresu 37 442 37 739 -1%
  30.06.023 31.12.2022  
Aktywa trwałe 167 753 145 371 15%
Aktywa obrotowe 145 315 151 038 -4%
Aktywa razem 313 068 296 409 6%
Zobowiązania długoterminowe 29 572 13 640 117%
Zobowiązania krótkoterminowe 65 119 78 660 -17%
Kapitał własny 218 377 204 109 7%
Kapitał zakładowy 1 982 1 982  

 

W I półroczu 2023 r. KPL (KINOPOL) wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości 144 798 tys. zł, co oznacza 4% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

W omawianym czasie wzrosty zostały odnotowane we wszystkich kategoriach przychodów za wyjątkiem sprzedaży reklam - przychody z emisji zwiększyły się o 8% r/r, wpływy ze sprzedaży licencji o 1% r/r, a przychody z reklamy zmniejszyły się o 1% r/r.

Przychody ze sprzedaży reklam na kanale Stopklatka spadły w analizowanym okresie o 8% r/r (- 1 802 tys. zł). Kanały marki Kino Polska wygenerowały o 19% mniej przychodów z reklamy (- 2 050 tys. zł), natomiast wzrost na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 19% (+ 1 525 tys. zł), co jest także efektem wyższych przychodów na kanale Kino TV oraz rosnących wpływów z rynku czeskiego. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego stacji Zoom TV są wyższe o 18% w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku ( +1 895 tys. zł).

Grupa wypracowała także wyraźnie wyższe przychody z emisji, głównie dzięki segmentowi Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (9% wzrost r/r, +5 814 tys. zł). W I półroczu 2023 r. najdynamiczniej rozwijały się takie rynki jak Polska, Węgry, Bułgaria oraz kraje Półwyspu Bałkańskiego. Przychody z emisji wygenerowane przez segment Kanały marki Kino Polska zanotowały 2% spadek r/r -184 tys. zł.

Przychody ze sprzedaży praw licencyjnych w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2023 r. spadły o 9% r/r, co jest efektem mniejszej aktywności sprzedażowej Grupy na rynku polskim.

W I półroczu 2023 r. segment Zoom TV wygenerował przychody wyższe niż w 2022 r. (+1 894 tys. zł), co przełożyło się na zmniejszenie straty operacyjnej. W ocenie Zarządu, zwiększone nakłady inwestycyjne na produkcje własne, wspierane poprzez wcześniej odroczone działania marketingowe, długofalowo doprowadzą do zwiększenia widowni kanału, a co za tym idzie do sukcesywnej poprawy wyników finansowych stacji w kolejnych okresach.

Osiągnięty przez Grupę Kapitałową zysk na działalności operacyjnej był w omawianych miesiącach o 15% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku 2022. Jest to przede wszystkim skutek wyższego wzrostu przychodów (+4%) w porównaniu do kosztów (+3%) w analizowanym czasie. Natomiast zanotowany w I półroczu 2023 r. zysk netto z działalności kontynuowanej zwiększył się rok do roku o 11%. Głównym czynnikiem, który doprowadził do wzrostu wskazanych wyników była większa rentowność segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (+ 5 837 tys. zł) oraz Zoom TV (+ 6 034 tys. zł).

EBITDA za analizowany okres 2023 r. wyniosła 60 473 tys. zł, co w porównaniu z I półroczem 2022 r. oznacza wzrost o 6%.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus