CRB (CARBONSTU), notowany na NewConnect developer gier i technologii VR, osiągnął w I półroczu 2023 roku znaczący wzrost wyników finansowych. Od stycznia do czerwca br. zysk z działalności operacyjnej EBIT wzrósł do poziomu 1,5 mln zł, to prawie dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym czasie spółka osiągnęła zysk netto w wysokości ponad 1,2 mln zł (41 proc. rdr.) W raportowanym okresie przychody netto ze sprzedaży osiągnęły ponad 3,5 mln zł – w porównaniu do 2,4 mln zł po I półroczu ub. roku. Tylko w II kwartale br. Carbon Studio osiągnęło stabilne przychody na poziomie ok 1,6 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż autorskich produkcji Studia: Warhammer Age of Sigmar - Tempestfall w wersji na platformy Meta Quest i PC VR oraz popularnej serii gier The Wizards. Aktualnie zespół pracuje nad aktualizacją o nazwie The Wizards – Dark Times: Brotherhood. Premiera odbędzie się 19 października na platformie Steam, Meta Quest i Viveport.
- Zgodnie z oczekiwaniami, I półrocze 2023 roku zamknęliśmy ze wzrostem wyników. To efekt przemyślanej strategii rozwoju produktów, począwszy od odpowiednio dobranej kampanii marketingowej, po trafny wybór kanałów dystrybucyjnych. Niezmiennie naszym nadrzędnym celem pozostaje tworzenie gier o jak najwyższej jakości, co w świecie VR ma szczególne znaczenie. Pozwala nam to sukcesywnie zwiększać community, generując przy tym coraz to lepsze wyniki sprzedażowe. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Bieżący rok jest dla nas intensywnym okresem, biorąc pod uwagę premiery kilku nowych gier. Liczymy , że dalsza konsekwentna rozbudowa portfolio produkcyjnego oraz wydawniczego, przyczyni się do dalszych wzrostów – dodaje.
W marcu 2023 r. Carbon Studio podjęło ważny biznesowy krok w postaci umowy z jedną ze spółek z Grupy Kepler na port istniejącej gry na platformy VR. Koszt przeniesienia tytułu na platformy VR pokryje przedmiotowa spółka z grupy Kepler Interactive, a po wydaniu Carbon Studio będzie uczestniczyło w podziale zysków z gry (udział w przychodach).
Jedną z pierwszych tegorocznych propozycji od Carbon Studio była gra Crimen - Mercenary Tales, która dzięki współpracy z firmą Pico Immersive Pte. Ltd. 25 maja ukazała się na goglach Meta Quest 2, Meta Quest Pro, goglach Pico NEO 3 oraz PICO 4. Produkcja o krwawej akcji arcade slasher wyróżnia się grafiką inspirowaną komiksem oraz nietypową muzyką słowiańsko ludową. Zarząd Spółki, biorąc pod uwagę globalny potencjał gry, liczy że ww. cechy gry powinny być szczególnie atrakcyjne dla graczy z rynków dalekowschodnich. Gra zawiera już kilka rozszerzających patchy.
Miesiąc później, 29 czerwca br., swoją premierę na Meta Quest miała inna autorska gra Studia pt. Mindset. To pierwsza produkcja Carbon Studio, w której wykorzystana została technologia hand tracking. Dzięki niej gracz nie potrzebuje kontrolerów, by móc wchodzić w interakcję z otoczeniem, co umożliwia wysoki poziom komfortu oraz pogłębia immersję w trakcie rozgrywki. Planowany jest rozwój tytułu o rozszerzoną rzeczywistość i dostęp na innych platformach.
Aktualnie Spółka finalizuje prace nad potężną aktualizacją swojej bestsellerowej gry The Wizards – Dark Times pt. The Wizards – Dark Times: Brotherhood. Oprócz nowej wersji Remastered oraz wielu ulepszeń do trybu dla jednego gracza, zaktualizowana wersja wprowadzi tryb coop multiplayer. Premiera na platformach Steam, Meta Quest i Viveport zaplanowana jest na 19 października br. Wydawcą jest Vertigo Games - spółka wchodząca w skład grupy PLAION
Grupa Carbon Studio zaangażowana jest także w emocjonujący tytuł Hunt Together, przy którym Carbon Studio SA pełni rolę wydawcy. W ramach projektu gracze wcielą się w niecodzienną postać ducha, a także łowcy duchów. Tytuł w pierwszej kolejności trafi na platformę Meta Quest. Premiera jeszcze w tym roku.
Istotnym faktem jest, że 19 lipca br. podjęta została decyzja o rozpoczęciu prac przygotowawczych mających na celu połączenie Carbon Studio SA z jej spółką zależną Iron VR SA, Decyzja została pozytywnie zaopiniowana przez RN Carbon Studio oraz Iron VR. W ocenie Zarządu, jeden silny brand, skupiający kompetencje tworzenia nisko- i wysokobudżetowych produkcji VR, przełoży się na większą dynamikę biznesu, co daje potencjał do wzrostów dla obecnych i przyszłych Akcjonariuszy.
Warto dodać, że Carbon Studio rozwija swoją działalność również w obszarze Metaverse. – Rozpoczęte w zeszłym roku prace są kontynuowane, a zdobyte doświadczenie pozwala nam na podjęcie rozmów z nowymi partnerami o potencjalnej współpracy. Dzięki naszemu portfolio, doświadczeniu i historii możemy pewnie eksplorować nowe rynki i technologie. - podsumowuje Aleksander Caban.