● Przychody ze sprzedaży: 17,8 mln PLN
● Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 6,9 mln PLN
● 12,7 mln pobrań
● Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Car Driving School Simulator
[mln PLN] |
Maj |
Czerwiec |
zmiana % m/m |
---|---|---|---|
Przychody ze sprzedaży |
21,2 |
17,8 |
-16,1% |
Prowizje platform |
2,4 |
2,0 |
-18,2% |
User Acquisition |
11,7 |
8,9 |
-24,0% |
Przychody pomniejszone |
7,1 |
6,9 |
-2,4% |
Grupa BoomBit miała w czerwcu 2023 r. 17,8 mln PLN (-16,1%) przychodów ze sprzedaży. Wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 8,9 mln PLN (-24,0%), a koszty prowizji platform do 2,0 mln PLN (-18,2%). Przychody Grupy BoomBit pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 6,9 mln PLN (-2,4%), a liczba pobrań 12,7 mln.
W czerwcu mieliśmy znaczne spadki zarówno po stronie przychodów, jak i towarzyszących im kosztów user acquisition. Wysoki spadek UA dotyczy całego naszego portfolio, zarówno gier mid-core jak i hyper-casual. Była to nasza świadoma decyzja, wynikająca bezpośrednio z rozpoczęcia okresu wakacyjnego. W tym okresie gracze cechują się niższą aktywnością, spada liczba i długość sesji pojedynczej rozgrywki, a co za tym idzie konsumpcja mikropłatności i reklam jest niższa. Oznacza to dla nas, że użytkownik pozyskany w czerwcu będzie dla nas mniej dochodowy w drugim i trzecim miesiącu od instalacji, które przypadną w lipcu i sierpniu, czyli w wakacje. Wobec tego podnieśliśmy nasze oczekiwania dotyczące krótkoterminowych stóp zwrotu z inwestycji w user acquisition, co naturalnie przełożyło się na ich niższą skalę
- mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit.
- W ostatnich dniach zawarliśmy umowę partnerską na wydanie gry Easy Boxing, którą przygotuje Vivid Games. BoomBit będzie odpowiadał za dystrybucję i promocję tego tytułu. To kolejna w tym roku umowa o współpracy z zewnętrznymi studiami, dzięki którym do naszego portfolio trafiają ciekawe tytuły. Intensywnie pracujemy nad poszerzaniem naszego portfolio gier z segmentów casual oraz mid-core, oczekujemy że ta praca będzie widoczna w wynikach jeszcze w tym roku.
- dodaje Marcin Olejarz.
W czerwcu 2023 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Hunt Royale (5,7 mln PLN przychodów), Darts Club (1,9 mln PLN) oraz Car Driving School Simulator (1,4 mln PLN). Przychody z gier Hyper-Casual wyniosły 6,5 mln PLN i stanowiły około 37% w strukturze przychodów Grupy BoomBit.
Czerwiec 2023 - TOP 5
- Hunt Royale 5,7 mln PLN
- Darts Club 1,9 mln PLN
- Car Driving School Simulator 1,4 mln PLN
- Mining Fever 0,7 mln PLN
- Ship Ramp Jumping 0,6 mln PLN