Rok 2022 był najlepszy w historii WPR (WOODPCKR). Konsekwentna realizacja strategii pozwoliła spółce osiągnąć rekordowe wyniki. Przychody netto wyniosły 23 206 tys. zł, co było wynikiem lepszym o 61,46% w stosunku do roku poprzedniego. Zysk netto wzrósł o 87,59% w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 5 130 tys. zł. Marża EBITDA wyniosła 29%, co oznacza wzrost o ponad 3 punkty procentowe w skali roku. Tym samym spółka zrealizowała cele finansowe postawione w memorandum informacyjnym.
MRR – 0,5 mln USD po raz pierwszy
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółka w listopadzie 2022 osiągnęła przychody MRR (Monthly Recurring Revenue) powyżej 500 tys. USD. Był to kolejny kamień milowy w jej rozwoju.
– Stabilny, a jednocześnie szybki rozwój firmy zawdzięczamy naszym fantastycznym klientom – młodym, dynamicznym podmiotom, które chętnie korzystają z rozwiązań SaaS. Wierzymy, że dobrze rozumiemy ich potrzeby między innymi, dlaczego, że sami jesteśmy taką firmą – mówi Mateusz Tarczyński, prezes Woodpecker.co.
Rekordowy rok pod względem liczby nowych klientów
Istotnym czynnikiem wpływającym na dynamiczny wzrost przychodów spółki była rekordowa ilość nowych płacących użytkowników pozyskanych w 2022 roku. W rezultacie w sierpniu Woodpecker mógł po raz pierwszy w historii pochwalić się przekroczeniem liczby 4 tysięcy klientów.
– W zeszłym roku z sukcesem łączyliśmy działania skoncentrowane na powiększaniu bazy klientów z inicjatywami mającymi na celu zwiększenie zaangażowania produktowego. Wykorzystujemy efektywne strategie marketingowe i technologie personalizacji, aby przyciągnąć nowych klientów, jednocześnie zwiększając zaangażowanie obecnych użytkowników poprzez zwiększanie wartości i tworzenie dalszej zachęty do korzystania z naszych produktów – dodaje Mateusz Tarczyński.
Rekordowa ilość nowych klientów znalazła odbicie w strukturze przychodów. Udział wpływów z podstawowego abonamentu Basic, który jest zwykle wybierany przez klientów na początku współpracy wzrósł z 9% w 2021 roku do ponad 12,5% w 2022 roku. Wpływy z abonamentów z planu Agency – najdroższej i najbardziej rozbudowanej wersji aplikacji – w 2022 roku stanowiły 35,38% przychodów, podczas gdy w 2021 roku było to 30,67%. Warto podkreślić, że liczba klientów korzystających z planu Agency wzrosła w całym roku o 60%.
ABONAMENT | 2022 | 2021 | RÓŻNICA |
---|---|---|---|
Basic | 12,52% | 8,94% | 40,04% |
Advanced | 52,1% | 60,39% | -13,73% |
Agency | 35,38% | 30,67% | 15,36% |
Nowe i ambitne wyzwania na 2023
Spółka na 2023 rok postawiła sobie ambitne cele ukierunkowane na przekształcenie jej w firmę wieloproduktową. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały podjęte już pod koniec 2022 roku, kiedy to poczynione zostały inwestycje na rzecz wzmocnienia składu zespołów odpowiedzialnych za rozwój dotychczasowych oraz nowych linii produktowych.
– Nasza wizja zakłada, że Woodpecker tworzyć będzie wartość dla użytkownika na każdym etapie procesu sprzedaży. Z tego powodu planujemy jeszcze w tym roku zaoferować klientom usługę Prospects i Scale, które przyczynią się do dalszej automatyzacji procesów sprzedażowych – zakończył Tarczyński.
Wśród nowych, wprowadzonych w 2022 produktów znajduje się m.in. narzędzie Sales Assistant, które wspiera komunikację użytkownika z klientami, centralizując zadania w jednym miejscu. Do końca 2023 roku zaplanowano uruchomienie dwóch kolejnych produktów: Woodpecker Scale oraz Woodpecker Prospects.