Niemal 6,4 mln zł przychodów miał B24 (BRAND24) w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku. Oznacza to wzrost sprzedaży o 29 proc. w stosunku do tego samego okresu 2022 r. Jednocześnie spółka podwoiła zysk na poziomie operacyjnym do 1,23 mln zł i na poziomie netto do ok. 1 mln zł.
Historycznie rekordowa sprzedaż osiągnięta przez spółkę w 1 kw. 2023 r. oraz niewielki churn, który utrzymał się, mimo podniesienia cen, na poziomie 5 proc. – to główne czynniki, które zdecydowały o skokowej poprawie wyników finansowych Brand24.
W pierwszych trzech miesiącach spółka wypracowała 2,1 mln zł powtarzalnych przychodów (MRR), tj. o ponad jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
Brand24 r. podniósł również ARPU: r/r o 26 proc. (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 541 zł (123 USD). Nowi klienci przynieśli średnią sprzedaż per capita na poziomie 641 zł (146 USD).
- W ubiegłym kwartale poprawiliśmy znacznie właściwie wszystkie kluczowe parametry finansowe i operacyjne. Rekordowa sprzedaż (mimo wyższych cen) połączona ze stabilną retencją klientów, dała skokowy wzrost. Warto podkreślić, że nowe ceny, które zaczęliśmy wprowadzać w styczniu, wciąż stopniowo rozciągamy na całe portfolio. To daje mam przestrzeń do dalszych wzrostów w całym 2023 r. – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
- Kolejne miesiące tego roku przyniosą też mocne przyspieszenie w transformacji z firmy dostarczającej dane, na taką, która dostarcza wnioski. To, co wydawało się dość odległą przyszłością właściwie już się dzieje. Dzięki szerokiemu wdrożeniu rozwiązań AI do naszych produktów, jesteśmy w stanie zautomatyzować tworzenie podstawowych raportów dotyczących danej marki – z wnioskami i rekomendacjami. Pierwsza wersja raportów AI już trafiła do części klientów i wierzymy, że będzie to kamień milowy w rozwoju narzędzi monitoringu Internetu – wyjaśnia Michał Sadowski. – Jestem wielkim entuzjastą AI i widzę jej zastosowanie w całej naszej organizacji. Dzięki temu będziemy mogli rosnąć, rozwijać się, nie zwiększając zatrudnienia – dodaje.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.