Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Woodpecker.co zwiększył kwartalne przychody o 38,9% i zysk netto o 12,9%

Udostępnij

WPR (WOODPCKR) technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w pierwszym kwartale 2023 roku osiągnęła przychody w wysokości 6 718 tys. zł notując wzrost o 38,88% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Kwartalny zysk netto spółki wzrósł o 12,94% rok do roku i wyniósł 1 074 tys. zł.

W pierwszym kwartale 2023 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 6,7 mln zł. Oznacza to wzrost o 38,88% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Przełożyło się to na 1,07 mln zł zysku netto, który był wyższy o 12,94% rok do roku. Przychody w ujęciu MRR (Monthly Recurring Revenue) w każdym miesiącu kwartału przekroczyły poziom 500 tys. USD. 

Woodpecker.co z trzema produktami

- Wprowadziliśmy do naszej oferty nowe produkty. Strategia inwestowania w innowacje i rozbudowę asortymentu jest kluczowa dla naszego rozwoju. Stopniowo przeobrażamy naszą firmę w podmiot wieloproduktowy.  - komentuje Mateusz Tarczyński, prezes Woodpecker.co.

 

*Przychody MRR (Monthly Recurring Revenue), bez uwzględnienia rozliczenia przychodów w czasie.

Woodpecker.co po raz pierwszy przedstawił wyniki sprzedażowe w podziale na trzy obecnie oferowane produkty. Szersza oferta pozwala na lepszą segmentację i dostosowanie jej do różnych grup klientów, na czym korzysta zarówno firma, jak i jej klienci. Największy przychód przyniósł plan Cold Email, który był odpowiedzialny za 61,74% przychodów Spółki. Agency zapewnił 35,69% przychodów, a najnowszy Sales Assistant 2,56%

Rekordowy kwartał w pozyskiwaniu nowych klientów

W ostatnim kwartale działania marketingowe Spółki były nastawione na pozyskiwanie nowych klientów, co przyniosło zamierzony efekt. Pierwszy kwartał 2023 okazał się pod tym względem rekordowy - spółka pozyskała w nim więcej użytkowników niż w jakimkolwiek innym okresie kwartalnym w historii. W efekcie liczba płacących użytkowników przekroczyła 4,5 tys. i obejmuje klientów ze 101 krajów.

- Jestem przekonany, że nie byłoby tylu nowych użytkowników, gdyby nie nasze nieustanne dążenie do dostarczania wartości dla naszych klientów. Każdego dnia staramy się zrozumieć i spełnić ich oczekiwania, co przekłada się na budowanie trwałych i wartościowych relacji - dodaje Mateusz Tarczyński.

Integracje przyspieszają rozwój

Spółka kontynuuje też uruchamianie nowych integracji systemowych, które zawsze przynosiły wzrost liczby klientów. Kolejną po Pipedrive platformą, która została zintegrowana z Woodpecker, jest drugi znany CRM (system do zarządzania relacji z klientami), czyli Zoho. 

W pierwszym kwartale 2023 aplikacja Woodpecker została także zintegrowana z systemem OpenAI, który umożliwia wygenerowanie treści maila z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Ułatwia to rozpoczęcie prac nad kampanią i przyspiesza wejście do środowiska Woodpeckera.  Z integracji tej mogą korzystać wszyscy klienci korzystający z każdego z trzech produktów.

- Chcemy być liderem w dziedzinie automatyzacji sprzedaży w segmencie małych i średnich firm, dlatego kluczowe jest ułatwianie codziennej pracy użytkownikom na wielu płaszczyznach - zakończył Tarczyński.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus