Cloud Technologies, jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych, która dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej, zasilając kampanie największych marek na całym świecie, po raz kolejny odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży danych do kluczowych klientów. Wskaźnik miesięcznej dynamiki sprzedaży danych notowanej na głównym rynku GPW spółki w lutym br. wzrósł o 36% r/r.
- Motorem naszego wzrostu był i jest dynamicznie rosnący segment sprzedaży danych. Rozwijamy się w tempie ponad dwukrotnie szybszym niż cały rynek reklamy online. Luty był kolejnym miesiącem, w którym utrzymaliśmy wysoką dynamikę sprzedaży danych, mimo wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Poza rynkiem reklamy online warto zwrócić uwagę na dynamiczny rozwój narzędzi AI, które również potrzebują danych. Posiadamy know-how oraz jedną z największych na świecie chmur danych i uważam, że nadal będziemy w stanie dynamicznie zwiększać nasze przychody - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, między innymi w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Spółka zasila danymi algorytmy maszynowego uczenia największych platform odpowiedzialnych za emitowanie reklam internetowych. W wyniku właściwego targetowania reklamodawcy osiągają lepsze wyniki oraz tym samym zwrot z inwestycji.
- Sprzedaż danych stanowi kluczowy element naszego rozwoju. Wzrost sprzedaży w tym segmencie stanowi podstawę naszej strategii rozwoju na lata 2021 - 2023, której celem jest osiągnięcie przez Cloud Technologies wiodącej pozycji na globalnym rynku sprzedaży danych. Dzięki efektywnej realizacji strategii w 2022 roku osiągnęliśmy rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży danych zarówno na przestrzeni całego roku, jak i czwartego kwartału - dodaje Piotr Prajsnar.
Roczne przychody Cloud Technologies ze sprzedaży danych w 2022 roku wzrosły o 52,9% r/r, do 38,5 mln PLN , a w czwartym kwartale osiągnęły 12,9 mln PLN (+53,5% r/r). Po raz pierwszy w historii spółki sprzedaż danych przekroczyła 10 mln PLN w jednym kwartale. Wartość wskaźnika EBITDA, oczyszczona o koszty programu motywacyjnego, osiągnięta przez spółkę w minionym roku wyniosła 23,3 mln PLN (+52,2% r/r),. W czwartym kwartale 2022 r., przychody wyniosły 16,3 mln PLN (+14,3% Q4 2022/Q4 2021) EBITDA wzrosła o 85% r/r i wyniosła 8,2 mln PLN. W poprzednim roku Cloud Technologies wygenerowało zysk netto na poziomie 14 mln PLN (+112,1%). W czwartym kwartale, mimo ujemnych różnic kursowych spowodowanych umocnieniem złotówki względem dolara, zysk netto wzrósł o 90% r/r, osiągając 3,1 mln PLN.
CLD (CLOUD) z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021 - 2023. Jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Spółka w ramach strategii zrealizowała już kluczowe dla jej rozwoju działania, m.in.: znacząco zwiększyła sprzedaż w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, przeszła na główny parkiet GPW, przejęła hiszpańską spółkę TL1, dokonała zakupu technologii - platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej online oraz przeprowadziła skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego. Obecnie pracuje nad strategią na kolejne lata.