Na koniec marca 2023 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) Brand24 wyniosły 2,1 mln zł. Jest to najwyższy wyniki kwartalny w historii spółki. Oznacza to również 26-proc. wzrost rok do roku oraz 14-proc. w stosunku do czwartego kwartału 2022 r.
Giełdowy B24 (BRAND24) – dostarczający firmom na całym świecie narzędzia i usługi do monitorowania mediów – po raz kolejny zaliczył skokowy wzrost MRR. W pierwszych trzech miesiącach spółka wypracowała 2,1 mln zł powtarzalnych przychodów, tj. o ponad jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
W pierwszym kwartale Brand24 r. podniósł również r/r o 26 proc. ARPU (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 541 zł (123 USD). Nowi klienci przynieśli średnią sprzedaż per capita na poziomie 641 zł (146 USD).
MRR z nowych użytkowników, pozyskanych w I kwartale 2023 roku, wyniósł 420 tys. PLN (96 tys. USD) i był wyższy o 34% od wyniku z zeszłego roku.
- Sprzedaż w 1 kw. 2023 była absolutnie rekordowa. To był najlepszy sprzedażowo kwartał w historii. Tak duży wzrost przychodów to efekt kolejnych zmian modelu cenowego, a także przesuwania portfolio systematycznie w stronę większych podmiotów. W wersji zagranicznej nowy MRR osiągnął spektakularny poziom 88 tys. USD. Warto podkreślić, że w kolejnym najlepszym historycznie kwartale było to „zaledwie" 62 tys. USD. Widać przy tym tendencję do „wymiany” klientów polskich na zagranicznych
– wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.
– Warto też podkreślić, że CHURN utrzymał się, mimo zmiany cen, na niskim 5-proc. poziomie. To dla nas bardzo istotne, bo świadczy o tym, że pozostają z nami klienci „jakościowi”, którzy nie wykorzystują naszych narzędzi doraźnie, jednorazowo, ale korzystają z nich regularnie – dodaje Michał Sadowski.
- Biorąc pod uwagę niski Churn i lepszą sprzedaż zagraniczną, kolejne kwartały tego roku powinny również przebiegać pod znakiem wzrostu przychodów. Tym bardziej, że cykl podwyżek rozpoczęliśmy dopiero w styczniu i stopniowo będziemy rozciągać nowe ceny na całe portfolio. Do przychodów będzie też zauważalnie kontrybuować Insights24 ze swoimi, wspieranymi algorytmami AI, pogłębionymi analizami i raportami na indywidualne zamówienie – zapowiada Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.