Rada Dyrektorów ASB (ASBIS) ogłosiła prognozę wyników finansowych spółki na 2023 rok, która przewiduje:
- osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie pomiędzy 3,0mld USD a 3,2mld USD,
- wypracowanie zysku netto po opodatkowaniu na poziomie pomiędzy 78,0 mln USD a 82,0 mln USD
„Prognozowane wartości wynikają ze strategii Spółki obejmującej – lecz nie ograniczającej się do - większej koncentracji na produktach związanych z przetwarzaniem danych oraz elektronice użytkowej, w tym produktach naszych marek własnych, dystrybuowanych poprzez tradycyjne i internetowe sklepy detaliczne oraz małe i średnie firmy, a także naszych rozwiązaniach dla centrów danych dla średnich i dużych przedsiębiorstw na rynkach, na którym działamy.” – czytamy w raporcie
Spółka wymienia w raporcie szereg założeń i warunków:
- Nie będzie kolejnych ataków przez Rosję na inne kraje naszej działalności,
- Nie będzie próby przejęcia przez Rosję całości lub części Ukrainy,
- Nie będzie dalszej eskalacji wojny i sytuacja pozostanie przynajmniej na obecnym poziomie, gdzie w stolicy Ukrainy nie toczą się żadne walki,
- Nie będzie kolejnych sankcji na kraje, w których prowadzimy działalność,
- Nie będzie kolejnych zamknięć (związanych z Covid), które mogłyby doprowadzić do znaczących zakłóceń w łańcuchu dostaw,
- Sytuacja polityczna na rynkach niezaangażowanych w wojnę na Ukrainie, nie ulegnie pogorszeniu, a sytuacja finansowa na tych rynkach będzie stabilna,
- Nie wystąpi znaczący spadek popytu lub podaży na produkty IT,
- Nie ulegnie pogorszeniu sytuacja finansowa na naszych głównych rynkach w Kazachstanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Słowacji, w porównaniu z 2022 rokiem,
- Nie wystąpi istotna dewaluacja walut na głównych naszych głównych rynkach i tym samym nie wpłynie to negatywnie na popyt na tych rynkach,
- Nie nastąpią istotne zakłócenia w ogólnym otoczeniu gospodarczym na pozostałych rynkach, na których działa Spółka,
- Nie wystąpi znaczący spadek popytu na wysoko marżowe produkty i rozwiązania zarówno w zakresie dystrybucji z wartością dodaną (VAD) jak i na produkty pod markami własnymi,
- Konkurencja we wszystkich głównych segmentach pozostanie podobna jak w 2022 roku, nie będzie istotnych nowych uczestników rynku,
- Grupa będzie nadal korzystała z tych samych warunków handlowych u swoich kluczowych dostawców,
- Segment smartfonów nie pogorszy się o więcej niż 10% w stosunku do 2022 roku, na rynkach, na których działamy,
- Nie będzie dalszych wzrostów kosztów finansowania na wszystkich głównych rynkach, na których działamy i pożyczamy środki na wsparcie operacji,
- Nie wystąpią znaczące zmiany w zachowaniach klientów,
- Nie pojawi się na rynku, żadna nowa technologia, do której Grupa nie miałaby dostępu w ramach swojej dystrybucji.
Realizacja prognozowanych wyników będzie monitorowana w okresach kwartalnych, a kryterium monitoringu i oceny będzie osiągnięcie zabudżetowanych przychodów i zysku netto w każdym kwartale 2023 roku. W przypadku istotnej rozbieżności pomiędzy wynikami osiąganymi a zabudżetowanymi, należy oczekiwać stosownej korekty powyższej prognozy raportem bieżącym.