Spółka oferująca globalne narzędzie do monitoringu mediów internetowych w 2022 r. mocno zwiększyła przychody i rentowność, odnotowując rekordowe w historii wyniki finansowe. To głównie efekt wprowadzenia nowych planów abonamentowych i sprzedaży nowych produktów własnych.
Brand24 w 2022 r. zwiększył przychody o 40 proc. r/r. do ok. 22,2 mln zł. Jednocześnie spółka zaliczyła niemal 4-krotny skok zysku operacyjnego do 2,8 mln zł, zwiększając przy tym rentowność EBIT z niecałych 5 proc. do prawie 13 proc. EBITDA z kolei wzrosła w ciągu roku o 79 proc. do kwoty 5,3 mln zł, co pozwoliło spółce wygenerować 5,2 mln zł gotówki z działalności operacyjnej. Na poziomie netto zysk zwiększył się 6-ktrotnie do ponad 1,5 mln zł.
- 2022 był dla nas zdecydowanie najlepszym rokiem w naszej historii. Nie tylko ze względu na wyniki finansowe, ale również pod kątem rozwoju produktu oraz usług komplementarnych, takich jak Insights24. Nowe produkty są jeszcze we wczesnej fazie, ale zdołały już wypracować w całym roku 92 tys. dol. dodatkowej sprzedaży - Michał Sadowski, założyciel Brand24.
– Obecny rok zaczęliśmy ponownie od zmian w polityce cenowej, bo widzimy że „tuning” daje tutaj bardzo dobre, szybkie i trwałe efekty - dodaje Michał Sadowski. – Nieustannie inwestujemy w rozwój produktów, mocno angażując przy tym rozwiązania AI. Tam, gdzie są one kosztowne, tworzymy własne (model AI sentymentu, języka). Tam, gdzie taniej jest korzystać z gotowych narzędzi, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami (np. ChatGPT/GPT4 w Insights24) - mówi Michał Sadowski
Przypomnijmy, że Brand24 pozyskał 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na prace nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów.
- Zastosowań AI w naszym biznesie jest bardzo dużo: wykrywanie CHURN-u, tworzenia tekstowych podsumowań wyników monitoringu, filtrowanie spamu, tworzenia podpowiedzi, które, automatycznego podziału dyskusji o marce na kilka kluczowych tematów czy tworzenie treści marketingowych wspierających sprzedaż
– wyjaśnia Michał Sadowski.
Już w tym roku Brand24 ogłosił przegląd opcji strategicznych, który ma pomóc spółce znaleźć silnego partnera, który wsparłby rozwój zagraniczny, szczególnie w USA.
- Mamy doskonałe produkty, często lepsze niż konkurencyjne. Dlatego rozważamy zdobycie partnera na rynkach zagranicznych, który pozwoli jeszcze szybciej realizować potencjał i osiągnąć odpowiednią skalę. Nie szukamy pieniędzy, ale raczej partnera branżowego, który ma dużą i jakościową ekspozycję na rynek amerykański i ma rozwiązania pokrewne lub uzupełniające do naszych
– tłumaczy Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.