Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

OAN z grupy Cloud Technologies skoncentruje się na sprzedaży gaming data

Udostępnij

Online Advertising Network (OAN), jedna ze spółek zależnych notowanego na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies, z sukcesem zakończyła transformację swojego dotychczasowego modelu biznesowego. Rozwijająca swoją ofertę OAN skoncentruje się na sprzedaży gaming data, czyli danych dotyczących graczy z całego świata.

- Sektor gamedev dynamicznie się rozwija, a firmy widzą w nim duży potencjał reklamowy, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane o graczach z całego świata. Dlatego postanowiliśmy skoncentrować naszą działalność na sprzedaży danych, a w szczególności danych gamingowych, czyli dotyczących graczy. Jako spółka zależna jednego z wiodących dostawców danych na świecie mamy dostęp do zaawansowanych technologicznie rozwiązań Cloud Technologies, które są jedną z naszych kluczowych przewag konkurencyjnych na rynku

- komentuje Rafał Szychowski, założyciel i CEO spółki OAN.

Online Advertising Network powstała w 2012 roku, a do grupy kapitałowej CLD (CLOUD) weszła 5 lat później. W zeszłym roku spółka zaczęła dostarczać przetworzone dane cyfrowe o użytkownikach internetu partnerom na całym świecie, a od początku tego roku skupia się na dostarczaniu danych dotyczących branży gamingowej. Spółka w swojej bazie posiada dane z ponad 500 segmentów dotyczących graczy i przetwarza miliony profili użytkowników z całego świata, co daje jej potencjał do dynamicznego rozwoju. Branża gier jest obecnie wyceniana na około 200 mld USD i jest w dwucyfrowym trendzie wzrostowym. Analitycy szacują, że w 2030 roku wielkość rynku gamedev przekroczy wartość 500 mld USD, rosnąc każdego roku średnio o 12,9%.

 - Z powodzeniem realizujemy strategię Cloud Technologies na lata 2021-2023, której podstawowym założeniem jest rozwój w kluczowym dla nas segmencie sprzedaży danych. Wierzę, że skoncentrowanie modelu biznesowego OAN na sprzedaży danych dedykowanych branży gier pozytywnie wpłynie na wyniki osiągane przez grupę Cloud Technologies

- komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

W III kwartale ubiegłego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku 2022 roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus