Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W styczniu sprzedaż cyfrowych danych Cloud Technologies wzrosła o 47% r/r

Udostępnij

CLD (CLOUD), notowana na głównym rynku GPW spółka koncentrująca się na sprzedaży danych cyfrowych do targetowania reklamy internetowej, w styczniu br. odnotowała wzrost sprzedaży o 47% r/r. Spółka kontynuuje dynamiczny rozwój dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych i konsekwentnej realizacji strategii rozwoju.

- Utrzymujące się dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży w naszym kluczowym segmencie potwierdza, że zapotrzebowanie na dane, które dostarczamy, pozostaje na wysokim poziomie. Nasza platforma DMP umożliwia dokładną analizę zebranych danych, dzięki czemu charakteryzują się one wysoką jakością. W erze dynamicznego rozwoju gospodarki cyfrowej kluczowym elementem sukcesu jest dostęp i umiejętne wykorzystywanie właśnie wysokiej jakości danych. Jesteśmy przekonani, że zapotrzebowanie na nasze dane będzie dalej rosnąć, zarówno w segmencie reklamy online, jak również dynamicznie rosnącego rynku narzędzi AI - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, np. w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Spółka zasila danymi algorytmy maszynowego uczenia największych platform odpowiedzialnych za emitowanie reklam internetowych. W wyniku właściwego targetowania reklamodawcy osiągają lepsze wyniki oraz tym samym zwrot z inwestycji.

Cloud Technologies z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021 - 2023. Jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Spółka w ramach strategii zrealizowała już kluczowe dla jej rozwoju działania, m.in.: znacząco zwiększyła sprzedaż w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, przeszła na główny parkiet GPW, przejęła hiszpańską spółkę TL1, dokonała zakupu technologii - platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej online oraz przeprowadziła skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego. Obecnie pracuje nad strategią na kolejne lata.

Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA. Jest to jeden z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie, a warszawska spółka dzięki własnej technologii i dostarczanych danych wysokiej jakości jest w stanie skutecznie konkurować z największymi firmami w branży.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus